Režiser filma Domine Ludvik Rodič / Foto: arhiv filma

Domine in prebujanja

Pred slabim mesecem je padla zadnja klapa mladinskega filma, drame Domine. Glavna tema filma je medvrstniško nasilje. Še ena drama pa je pred kratkim prišla v slovenske kinematografe: Prebujanja.

Domine je režiral Ludvik Rodič, v njem pa srečamo različne like, med drugim tudi Lano, pripovedovalko zgodbe. Skozi njene oči spremljamo dogajanje na srednji šoli. Pomembno vlogo ima tudi Luka, ki obvlada šolsko nadlegovanje – je šolski »bully«. Film je poseben, ker se večinoma vrti okoli Luke in ne okoli oseb, ki jih tiranizira. Prikazuje dogajanje v glavi nasilneža in skuša odgovoriti na vprašanje, zakaj dela, kar dela. S tem je povezano tudi sporočilo filma: da bi se v njem prepoznala oseba, ki izvaja nasilje, in se morda zamislila nad svojimi dejanji.

»Ideja za scenarij je padla čisto spontano, ob kavi,« pravijo ustvarjalci filma. Pogovarjali so se o tem, kako so bili v času šolanja deležni govora o spolnosti, varni vožnji, na primer, nihče pa ni omenjal nasilja. »Nam se je ta problem zdel kritičen, saj smo vsi vsaj enkrat v življenju doživeli ali videli nasilje med vrstniki – od fizičnega pa do psihičnega.«

Upajo, da bo film ugledal luč sveta v prvi polovici naslednjega leta. Namenjen je predvsem najstnikom, otrokom, starejšim od dvanajst let, pa tudi njihovim staršem oziroma staršem nasploh. Za zdaj ekipa upa, da bodo film lahko predvajali po osnovnih in srednjih šolah. »To je bil tudi naš prvotni namen. Kako bo naprej, bomo še videli.«

Ko povprašamo po glavnem liku, pravijo, da so vloge v njihovem filmu večinoma vse močne in pomembne. »Zgodbe ljudi se prepletajo med seboj, zato nihče ni postavljen v ospredje.«

Slovenska drama Prebujanja, ki je svečano premiero doživela v ljubljanski Drami, pa je konec oktobra ugledala velika platna slovenskih kinematografov. Film je nastal pod režijsko taktirko Petra Bratuše, v glavnih vlogah spremljamo Katarino Čas in Jurija Zrneca, Sašo Pavlin Stošić in Sebastiana Cavazzo ter Jano Zupančič in Primoža Pirnata; v dveh stranskih pa Petjo Labovića in Branka Šturbeja kot posebnega gosta.

Film pripoveduje o odraščanju, čeprav se glavni liki približujejo štiridesetim in vsakega po svoje zalezuje kriza srednjih let. Dogajanje je postavljeno v spalnice, pravzaprav kar v njihove postelje, ki so tudi glavna kulisa celotnega filma.