Občinstvo premierne projekcije v Mestnem kinu v Domžalah je prisluhnilo ter tudi sodelovalo v pogovoru med Janom Cvitkovičem in Juretom Matičičem. Foto: arhiv organizatorja (Simona Urankar)

Družinica na velikem platnu

V naših kinematografih je na ogled socialna drama Družinica, novo delo režiserja Jana Cvitkoviča, ki je film predstavil na ponedeljkovi projekciji v Domžalah.

Filmi, v katerih je v različnih vlogah, kot režiser, scenarist ali igralec sodeloval karizmatični Jan Cvitkovič, vedno pritegnejo pogled širšega občinstva, saj gre za življenjske zgodbe našega vsakdana, prepletene s komičnimi in dramatičnimi elementi. Po filmih V leru (v režiji Janeza Burgerja), Kruh in mleko, Od groba do groba in Šiška Deluxe, ki so se vsak na svoj način že vpisali v filmske kritiške leksikone ter v spomin gledalcev, se sedaj Cvitkovič predstavlja s socialno dramo Družinica. Po filmski projekciji v Mestnem kinu Domžale je režiser o filmu spregovoril v pogovoru z Juretom Matičičem.

Sama zgodba filma se osredotoča na propad idiličnega razmerja med staršema, razlog pa je pomanjkanje spoštovanja, ki ga povzročita izguba dela in finančni propad. Posledično breme, ki ga starša ne zmoreta več nositi, vse bolj pada na ramena otrok. Gre torej za pri nas aktualno, perečo tematiko, film pa opozarja, kako tanka je črta med normalnim družinskim življenjem in revščino socialnega dna, v katerega so ne po svoji krivdi pahnjeni mnogi posamezniki ter družine. Kot je dejal Cvitkovič, je problematika revščine mnogokrat prikrita očem javnosti. Tovrstne zgodbe so potisnjene ob rob družbe, njih reševanje pa je namesto sistemskega spoprijema za to odgovornih državnih institucij prepuščeno dobrodelnim akcijam. V filmu, ki se zaključi z antologijskim prizorom, je Cvitkovič poudaril dramo z otroške perspektive – prav otroci kot žrtve namreč na neki način prevzamejo iniciativo, ki spodbudi in da energijo tudi staršem, da skušajo najti pot iz krize in ponovno vzpostavijo razmere za dostojno družinsko življenje.

V glavnih vlogah igrajo Primož Vrhovec, Irena Kovačević, Miha Košec in Ula Gulič. Igralka Irena Kovačević je na priznanem mednarodnem filmskem festivalu v Montrealu prejela nagrado za najboljšo žensko glavno vlogo, film pa je na letošnjem Festivalu slovenskega filma prejel tudi štiri vesne, prejeli so jih Marko Brdar za najboljšo fotografijo, Damir Avdić za izvirno glasbo, Emil Cerar in Polonca Valentinčič za kostumografijo in Boštjan Kačičnik za zvok.