Sproščen pogovor gostov na postaji Mokra Gora

Izlet po zahodni Srbiji (1)

Za vse, ki smo se rodili vsaj deset let pred osamosvojitvijo, je obisk krajev nekdanje Jugoslavije posebno doživetje. Najbrž tudi zato, ker se z veseljem spominjamo časov, ko smo bili več kot tri desetletja mlajši.

Tako smo se konec septembra tudi glasovi bralci odpeljali spoznavat lepote zahodne Srbije z glavno atrakcijo izleta, ki se imenuje vožnja z ozkotirno železnico z imenom Šarganska osmica. Pravzaprav smo se peljali po delu ozkotirne železnice, ki je nekoč povezovala Beograd s Sarajevom in Dubrovnikom. Na tej progi je tako imenovani vlak Ćira zadnjič vozil leta 1974. Del proge v obliki osmice od Mokre Gore do postaje Šargan Vitasi so ponovno oživili in muzejski vlak spet vozi skozi številne tunele. Na nekaj več kot 15-kilometrski progi se spusti za tristo metrov nadmorske višine, pelje skozi 22 tunelov in prečka več kot pet mostov. Zračne linije med prvo in zadnjo postajo pa je komaj nekaj več kot tri kilometre. Progo, speljano po zelo slikoviti pokrajini, so graditelji dejansko ovili okrog dveh gora in z njo zarisali obliko številke osem. Na progi je več zanimivih postaj. Mogoče najbolj znana je postaja Golubovići, ki jo je znani režiser Emir Kusturica dal zgraditi za svoj film Življenje je čudež (Život je čudo). Za potrebe filma so povsem novo postajo zgradili v rustikalnem stilu in samo za fasado porabili trikrat več denarja, kot če bi gradili klasično. Terasa na tej postaji nudi lep razgled, zlasti na hrib Mećavnik, na katerem je omenjeni režiser dal postaviti zanimivo vas Drvengrad. Naslednja postaja je Ludi kamen, o katerem legenda govori, da sta se fant in punca ob njem zaljubila in čez nekaj let tam tudi zaročila. Od takrat je kamen dobil to ime, in kdor bi se rad zaljubil, mora roko položiti na kamen, si to zaželeti in seveda plačati nekaj dinarjev. Vodnik je razložil, da moraš kamen podkupiti – to se namreč v Srbiji pogosto dogaja. Poleg velikega kamna so podjetni lastniki proge postavili še manjši kamen, na katerega pa stopijo tisti, ki si želijo samo kratko avanturo ali skok čez plot. Tudi za izpolnitev te želje je treba seveda plačati. Vožnja, ki je skupaj z vsemi postajami trajala tri ure, je hitro minila.

(Nadaljevanje prihodnjič)