Bohinjsko jezero je v vročih poletnih dneh zelo oblegano.

Zaostritev prometnega režima?

Zaradi vse hujšega pritiska na jezersko skledo Bohinjskega jezera v Bohinju razmišljajo o nadaljnjih zaostritvah prometnega režima. Zadnjo besedo bo imel občinski svet.

Ribčev Laz – V zadnjih dneh najhujšega vročinskega vala letošnjega poletja se je Bohinj soočal s pravo poplavo pločevine. Kljub izjemnemu trudu Turizma Bohinj, da z različnimi akcijami in povezavami trajnostnega prometa razbremeni jezersko skledo, sta vročina in želja po kopanju v jezeru znova privabili v Bohinj množice dnevnih obiskovalcev, ob tem pa je prišlo tudi do številnih nesoglasij, saj so redarji nepravilno parkiranje ob jezeru (nekateri obiskovalci bi se najraje zapeljali kar na obalo jezera) tudi dosledno kaznovali.

Kot je povedal bohinjski župan Franc Kramar, so prometne obremenitve v okolici Bohinjskega jezera prerasle vse meje zdravega razuma, saj obiskovalci parkirajo vsepovsod, kljub zadostnemu številu parkirišč, tudi takih, na katerih je parkiranje brezplačno. Zato so dolžni ukrepati – tako za ohranitev narave in kakovosti življenja kot zaščito lastnine prebivalcev. Zadnjo besedo bo imel občinski svet. Razmišljajo o dvigu cene parkiranja na objezerskih parkiriščih in prilagoditvi kazni zakonu o Triglavskem narodnem parku (TNP). Po mnenju župana bi nadzor nad mirujočim prometom ob jezeru morali izvajati tudi naravovarstveni nadzorniki TNP-ja, ki pa tega ne počnejo. Za informacije o pristojnosti nadzornikov pri nadzoru mirujočega prometa okoli jezera, za katerega velja poseben varstveni režim znotraj parka, smo zaprosili tudi zavod TNP, a do zaključka redakcije nismo dobili odgovora.

Napovedi župana o zaostritvi cenovne politike in morebiti celo o uvedbi nekakšnega dnevnega sistema kvot obiskovalcev so v delu javnosti sprožile precej zgražanja. Glavnina turističnih delavcev strožje omejevanje dnevnih obiskovalcev podpira, nekateri predlagajo še ostrejše ukrepe, tudi zato, ker dnevni obiskovalci prinesejo malo dodatnega zaslužka, saj večino hrane in pijače prinesejo s seboj, z odpadki pa obremenjujejo infrastrukturo občine. Tudi gostinci večjega porasta prometa kljub izjemnemu navalu dnevnih gostov niso opazili. Tuji turisti, s katerimi smo se pogovarjali, ukrepe podpirajo, saj se za vse strožje prometne režime odloča vse več alpskih dolin, najpogosteje omenjajo švicarsko dolino Zermatt, kjer so izjemno strogo omejili promet za avtomobile ter ustvarili dolino brez avtomobilov, v kateri za mobilnost skrbi javni prevoz. Dodatno motivacijo daje Bohinjcem tudi nagrada evropskega parlamenta, ki je Bohinjsko jezero izbral za tretje najvarnejše kopališče v Evropi v izjemni konkurenci okoli 21 tisoč evropskih kopališč.