Osemnajstletni Nejc Pernuš pri delu s strankami / Foto: Gorazd Kavčič

Največ sezonske zelenjave

Na kranjski tržnici je bilo v soboto, 8. julija, v ponudbi največ domače sezonske zelenjave.

Kranj – V soboto zjutraj, ko sonce še ni pripekalo, je bilo na kranjski tržnici prav živahno. Ljudje so prihajali in odhajali, prodajalci so jih prijazno pozdravljali. »Če nimaš veselja do prodaje na stojnici, potem nima smisla, da si tu,« je povedal najmlajši od prodajalcev, 18-letni Nejc Pernuš, ki za Kmetijo Eržen zelo rad prodaja domačo sezonsko zelenjavo. Na stojnici poleg je imela podobno ponudbo Andreja Drakslar, domačinka, ki že leta in leta prodaja na kranjski tržnici. Na celotni tržnici je bila ponudba domače sveže sezonske zelenjave največja in se med posameznimi stojnicami ni veliko razlikovala, tudi cene so si bile podobne. Je pa bilo na tržnici poleg zelenjave še kaj drugega. Angelca Podjed je poleg doma pridelane zelenjave prodajala tudi domače šopke, pri Cirilu Ravnikarju iz Škofje Loke je bilo možno poleg zelenjave kupiti tudi domača jajca. Redna stranka Simona Škrjanec ga je pohvalila, da ima trenutno vse v ponudbi domače, v zimskem času pa vanjo vključi tudi zelenjavo, ki je takrat doma nima, kar ljudem olajša delo, da jim je ni treba iskati naokoli.

Ponudba sadja ni bila tako velika kot ponudba zelenjave. Adrijana Markočič se na kranjsko tržnico že 36 let vozi in prodaja domače sadje iz Goriških brd – breskve, marelice, nektarine, hruške. Povedala je, da se navkljub zgodnjemu vstajanju na kranjski tržnici počuti dobro, s strankami je zadovoljna; kar pa je še bolj pomembno, tudi stranke so zadovoljne z njo in njeno domačo ponudbo. Na drugi stojnici je Saledin Bedžeti prodajal uvožene italijanske marelice in še zadnje češnje. Na tržnici je bilo mogoče najti tudi jabolka, borovnice in maline. Poleg sadja in zelenjave so bili na razpolago tudi mesni in mlečni izdelki, med in medeni izdelki, nagrobne sveče ...

Prodajalci na kranjski tržnici so s ceno najema prostora zadovoljni, omenili pa so nekatere probleme. Pot do tržnice ni označena, kar zmanjšuje njeno prepoznavnost, prav tako je dostopnost do nje slaba, parkirna mesta pa so zelo oddaljena. Mnenja so, da bi bilo treba tržnico oživiti. »Tržnica je odraz mesta. Kakršna je tržnica, takšna je ureditev mesta,« je mnenja obiskovalec Franc Žan iz Pševa, ki na tržnico rad pride na sobotni sprehod in klepet.