Pozdravi z dopusta

Lahko se pohvalim, da sodim med dvomilijardno množico uporabnikov Facebooka, ki se na družabno omrežje prijavi vsaj enkrat mesečno. Čeprav med svojimi FB-prijatelji – med njimi pa je za zdaj še zelo malo pravih prijateljev, saj se večina njih še vedno prav dobro počuti tudi brez svojega FB-računa – zaradi redkih objav ne veljam za velikega uporabnika Facebooka, pa se na najbolj priljubljeno spletno družabno omrežje na svetu vseeno prijavim večkrat na dan. Ravno dovolj, da se na lastne oči prepričam, kako se vedno bolj uresničujejo besede ustanovitelja Facebooka Marka Zuckerberga, da je neuradno poslanstvo družbe svet narediti »bolj odprt in povezan«.

Načeloma se za odprtost in povezanost družbe vedno zavzemam, a kar se tiče odprtosti na Facebooku, še vedno menim, da je treba na njem biti predvsem zmeren in pameten. Pa ne govorim o objavah fotografij vsake žlice hrane, ki jo nesemo v usta v kakšni posebej imenitni gostilni, niti o vklopu v živo z družinskega piknika. Čeprav tudi v slednjem primeru predvajanje v živo za 500- ali večglavo publiko na Facebooku najbrž ni ravno pogodu tistim udeležencem piknika, ki jih brez njihove vednosti snemajo, kako si v sproščenem vzdušju dajo nekoliko več duška, kot pritiče splošno sprejetim družbenim normam.

Policija na primer pogosto svetuje previdnost pri objavah fotografij otrok na spletu, nekaj zmernosti in pameti pa je v vročih poletnih dneh treba imeti tudi pri sprotnih objavah o naših dopustniških doživetjih. Ne razumite me narobe, tudi sam rad pogledam in povšečkam vse, kar moji prijatelji, sodelavci in drugi znanci objavijo med poležavanjem na atraktivnih morskih plažah, s planinarjenja po zahtevnih gorskih vršacih ali s potovanja po bolj ali manj oddaljenih in znanih deželah. Nespametno pa je, da ob teh fotografijah »prijateljem« sporočate, koliko časa boste še na dopustu, za nameček pa imate v svojem profilu zapisan domač naslov. Povprečni uporabnik Facebooka ima namreč med potrjenimi »prijatelji« zagotovo tudi nekaj takih, ki jih komaj pozna. Saj je večina ljudi poštenih, a vsi pa vendarle niso ... Ko torej neposvečeni zasledijo zapis v stilu »jupiii, končno smo se namestili, zdaj pa nas čaka štirinajst dni zasluženega uživanja na morju«, si ga hitro prevedejo v poziv »dva tedna imaš časa za vlom«.

Seveda še zdaleč ni prav nič narobe, da prijatelje seznanjate, kaj počnete in kje uživate, vseh podrobnosti pa jim verjetno le ni treba izdati. Morda se je vredno držati nasveta, da je na Facebooku najbolje objavljati le tisto, kar bi brez večjih zadržkov bili pripravljeni izobesiti tudi na oglasno desko.