Drugi skupinski nakup energije

V okviru prvega skupinskega nakupa elektrike in zemeljskega plina je 12.300 sodelujočih gospodinjstev skupaj prihranilo skoraj milijon evrov, pojasnjujejo v Zvezi potrošnikov Slovenije.

Ljubljana – Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) predvsem zaradi dobrih izkušenj s prvega skupinskega nakupa že poziva potrošnike k drugemu skupinskemu nakupu električne energije in zemeljskega plina. Njen cilj je znova potrošnikom zagotoviti čim boljšo ponudbo, brez skritih stroškov in brez vezave, z navzgor omejeno ceno za obdobje enega leta. Potrošniki lahko nezavezujoče prijave k sodelovanju v skupinskem nakupu oddajo do 12. julija na njihovi spletni strani, dan kasneje pa bosta ločeno potekali licitaciji ponudb dobaviteljev električne energije in zemeljskega plina. Po besedah predsednice ZPS Brede Kutin bodo izbrali ponudnika z najnižjimi cenami. Dobavitelji se morajo sicer strinjati s pogoji skupinskega nakupa in opredeljenimi lastnostmi ponudb, kot so navzgor omejena cena za 12 mesecev, nobenih sankcij za odstop od pogodbe ali skritih stroškov in pravočasno obvestilo o ceni po poteku 12 mesecev.

V okviru prve kampanje iz leta 2015 je dobavitelja elektrike ali plina s pomočjo ZPS zamenjalo več kot 12.300 gospodinjstev. »Potrošniki, ki so sodelovali v prvi kampanji, so skupaj prihranili skoraj milijon evrov, skupni prihranki vseh potrošnikov, ki so v istem obdobju zamenjali dobavitelja v Sloveniji, pa so še večji, saj so dobavitelji kot odziv na kampanjo ZPS na trgu predstavili številne ugodne ponudbe. V prvi kampanji so bili prihranki na letni ravni v povprečju skoraj 80 evrov, konkretni prihranki posameznega gospodinjstva pa so bili odvisni od pretekle pogodbe z dobaviteljem in porabe. Nekateri so prihranili znesek v višini ene mesečne položnice, drugi pa več sto evrov,« je poudarila Kutinova.

Po podatkih Agencije za energije je v Sloveniji trenutno 16 ponudnikov elektrike in 19 ponudnikov plina gospodinjskim odjemalcem. »Zadnji podatki o gibanju cen potrjujejo vtis, da obstajajo bistvene razlike med ponudniki, ne le v ceni, ampak tudi v splošnih pogojih - potrošniki morajo biti pozorni predvsem na morebitno vezavo in t. i. skrite stroške,« je ob tem izpostavila Breda Kutin. Število menjav dobavitelja v zadnjih letih sicer ne stagnira, a se za ta korak po njenih besedah odloča le 20 odstotkov potrošnikov, štiri petine potrošnikov pa dobavitelja še nikoli ni menjalo.