Meje

V predoru Karavanke je zaradi del izmenična zapora voznih pasov s čakanjem pred predorom. Vozniki, ki pogosto uporabljajo naš najdaljši, skoraj osemkilometrski avtocestni predor Karavanke, so takšnih prometnih obvestil že navajeni. Kolone pred Karavankami so v zadnjem času postale nekaj povsem vsakdanjega. Vzroki za takšno stanje so trije. Prvič: v predoru nenehno potekajo vzdrževalna dela. Drugič: enocevni predor enostavno ne zmore »požreti« tolikšnega števila vozil, ki ga prevozijo vsak dan; v poletni sezoni tudi po 30 tisoč dnevno. Tretji razlog za daljše čakanje pred predorom pa je v poostreni kontroli avstrijskih mejnih organov. Avstrija je s privolitvijo Evropske komisije – četudi gre za notranjo šengensko mejo – mejni nadzor zdaj podaljšala še za pol leta. Zato pri našem upravljavcu predora Karavanke DARS ne okolišijo: »Glede na izkušnje iz lanske sezone je tudi letos zaradi poostrenega nadzora na avstrijski strani meje pričakovati daljše čakalne dobe na slovenski strani.«

Prejšnji teden je poostren nadzor na slovenski meji uvedla tudi Italija, in sicer zaradi vrha G7, ki bo konec maja potekal na Siciliji. Nadzor naj bi bil sicer začasen, a potniki vsaj do konca meseca potrebujemo za prestop italijanske meje osebno izkaznico in potni list.

Kolone se vijejo tudi na meji z našo tretjo sosedo, Hrvaško. Od 7. aprila je uvedeno sistematično preverjanje vseh oseb, tudi državljanov Evropske unije, na zunanjih mejah EU, zaradi česar so bili mejni prehodi s Hrvaško ob nedavnih praznikih povsem ohromljeni. Kako bo v poletni sezoni in zgostitvah prometa, lahko samo ugibamo.

Da Slovenija postaja žep, v katerem bo za prehod države potrebno večurno čakanje tako na severni kot na južni meji, je Evropo glasno, a očitno neuspešno opozarjala evropska poslanka Tanja Fajon. Nadzor je verjetno potreben, zlasti z vidika terorističnih groženj, toda na drugi strani turistični delavci opozarjajo, da bo uredba imela negativne posledice za turizem, ne nazadnje pa imajo zaradi kilometrskih kolon težave tudi lokalni prebivalci. Na Jesenicah denimo opažajo povečano število težkih tovornjakov, ki so začeli voziti skozi mesto, da se izognejo koloni pred predorom.

Vse bolj se zdi, da se Evropa brez meja zapira in da se vračamo v čase, ko so bile kolone na mejah nekaj povsem običajnega. Ko smo čakali na Ljubelju, v Ratečah in na Korenskem sedlu, da smo lahko nakupili kavo, banane in kavbojke, ko smo se na morje na Hrvaško odpravili ob petih zjutraj, da na meji nismo stali v najhujši vročini ... Evropa, kam greš?