Na torkovih delavnicah so slovenski in nizozemski dijaki razmišljali o tem, kaj danes pomeni biti mlad v Evropi. / Foto: Tina Dokl

Razmišljali o mladih v Evropi

Na Gimnaziji Franceta Prešerna so v okviru programa Erasmus+ v preteklih dneh gostili dijake in profesorje šole Van Capellen iz nizozemskega mesta Zwolle.

Kranj – Izmenjave v sklopu projekta Erasmus+ se je udeležilo 32 dijakov šole Van Capellen, ki so jih spremljali trije profesorji. Ker je obisk sovpadel s praznovanjem dneva Evrope, so v torek pripravili delavnice, na katerih so si slovenski in nizozemski dijaki izmenjali mnenja o pomenu današnje Evrope in kaj pomeni biti Evropejec ter kaj lahko mladi doprinesejo k še učinkovitejši in strpnejši Evropi, je razložila mentorica izmenjave Marija Vreček Sajovic.

Projekt, ki so ga zasnovali z nizozemsko šolo, so zato poimenovali Kaj pomeni biti mlad v Evropi. Dijaki obeh šol, slovenske in nizozemske, so na to temo pripravili plakate, na katerih so predstavili, kako sami vidijo današnji življenjski stil mladih v Evropi, izobraževanje in iskanje prve zaposlitve, potovanja znotraj Evrope, politično udejstvovanje mladih ter človekove pravice in kulturno raznolikost, izpostavili so tudi okoljevarstvena vprašanja. Tako so pokazali, da zelo odgovorno razmišljajo o vlogi mladih v evropski družbi in jo bodo tako lahko pomagali tudi sooblikovati. Ob obisku so nizozemskim dijakom, ki so jih sprejeli tudi v svoje domove, med drugim razkazali šolo in jim prikazali, kako poteka pouk, potem pa so se odpravili še na izlete po okolici in v prestolnico. »To je bila izvrstna priložnost za medsebojno spoznavanje mladih in njihovega načina življenja ter komuniciranje v angleščini,« je poudarila Marija Vreček Sajovic.

Dijaki Gimnazije Franceta Prešerna bodo obisk vrnili oktobra, ko odhajajo na Nizozemsko. »S to šolo namreč postavljamo temelje za sodelovanje pri novem projektu Erasmus+, obenem pa smo tokratno izmenjavo povezali s projektom Erasmus+ Odgovorni turist varuje raznolikost kultur, ljudi in okolja, ki ga ta čas izvajamo v šoli, in sicer kot primer prakse odgovornega potovanja,« je pojasnila koordinatorica omenjenega projekta na šoli Romana Čemažar.