Blagoslovljeni in varni

Mesec april je čas, ko se začenjajo sestajati tudi motoristi. Letos je bilo druženj že kar nekaj, veliko pa jih je bilo povezanih z blagoslovom.

Največ motoristov se je na velikonočni ponedeljek zbralo na vseslovenskem blagoslovu v Mirni Peči, malce manj jih je, predvsem zaradi slabega vremena, na belo nedeljo prišlo na tradicionalni žegen v Križe pri Tržiču. Motoristi so v začetku meseca zbrali na blagoslovu Šmarjetni gori, minulo soboto v Kranjski Gori, na praznični četrtek se bodo odpeljali na blagoslov pri Novi Štifti.

Blagoslovi so tudi v nekaterih drugih krajih, pripravljajo jih različni organizatorji. Zanimivo je, da na njih srečamo tako najmlajše, ki bi na zadnjih kolesih skorajda potrebovali še dodatna kolesca, kot sivolase, izkušene motoriste. Imajo različne motorje – od tistih, ki jih komaj poženejo do petdeset kilometrov na uro, do najmočnejših, ki v nekaj sekundah zdrvijo prek sto kilometrov na uro. Vsem je skupno, da uživajo v vožnji in da si želijo srečnih vrnitev s krajših in daljših poti.

Da blagoslov še zdaleč ni garancija za varno vožnjo, opozarjajo tako župniki kot organizatorji žegnov, žal pa je še vedno preveč motoristov, ki to pogosto preslišijo. Dejstvo je namreč, da kar 22 odstotkov smrtnih žrtev predstavljajo motoristi in da je bilo samo v lanskem letu več kot devetsto prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi motoristi. Umrlo je 22 voznikov motorjev, med njimi kar 82 odstotkov takih, ki so sami povzročili prometno nesrečo. Od tega jih je tretjina imela vozniško dovoljenje manj kot dve leti.

Glavni vzroki najhujših nesreč so prevelika hitrost, neupoštevanje pravil o prednosti, nepravilna stran vožnje, še vedno tudi alkohol.

Tudi letošnja motoristična sezona, ko že preštevamo nov žrtve med motoristi, se ni začela obetavno. Zato je ena pomembnejših novosti, ki jih pripravljajo organizatorji blagoslovov motorjev in motoristov, tudi ozaveščanje o nevarnostih.

Zlasti na začetku sezone je namreč dobro vedeti, da je za vožnjo treba pridobiti kondicijo in da denarja za vadbo na poligonih in šole varne vožnje še zdaleč ne zapravimo po nepotrebnem.

Če imamo takrat, ko se usedemo na motor, v mislih tudi, da je treba imeti tehnično pripravljeno vozilo in ustrezno opremo, upoštevati prometne predpise ter žejo s pivom pogasiti šele, ko motor parkiramo v domači garaži ali na cilju potovanja, potem smo za varnost naredili, kar je bilo v naši moči. V tem primeru menda blagoslov res pomaga.