Učenci OŠ Orehek so gostom iz Avstrije razkazali staro mestno jedro Kranja. / Foto: Primož Pičulin

Poglabljajo stike s »sosedi«

V Osnovni šoli Orehek Kranj so pretekli petek v okviru mednarodnega srečanja Spoznajmo sosede gostili učence in učitelje dveh dvojezičnih avstrijskih šol iz Globasnice in Velikovca.

Učenci in učitelji OŠ Orehek so že v preteklem šolskem letu začeli tkati prijateljske vezi z dvema šolama na avstrijskem Koroškem, in sicer iz Globasnice in Velikovca. »Do sodelovanja je prišlo na pobudo preddvorske občine in tamkajšnje osnovne šole, ki že vrsto let sodelujejo z avstrijsko Koroško,« je razložila ravnateljica OŠ Orehek Ivka Sodnik in dodala, da so skupaj zasnovali projekt Spoznajmo sosede, pri katerem sta se jim pridružili še OŠ Šenčur in OŠ Bistrica pri Tržiču. Prvo srečanje v okviru omenjenega projekta so pripravili že lani v Šenčurju, letos pa je bila gostiteljica šola z Orehka. Vodja projekta na omenjeni šoli je Ingrid Škofic.

Srečanja Spoznajmo sosede se je tokrat udeležilo prek sto učencev, od tega 29 iz dveh avstrijskih šol. Učenci petih razredov OŠ Orehek so gostom iz Avstrije najprej razkazali znamenitosti Kranja, po vrnitvi v šolo pa se je vsaka šola predstavila s kratkim kulturnim programom. To je bila po besedah Ivke Sodnik tudi priložnost za komunikacijo v tujem jeziku in spoznavanje drugih kultur. Učenci so bili navdušeni. »Všeč mi je bilo, da smo učenci slovenskih šol govorili tudi nemško, učenci iz avstrijskih šol pa slovensko,« je dejala četrtošolka Lana Vitorovič. Nekateri učenci že kar dobro razumejo nemški jezik. V okviru neobveznih izbirnih predmetov od 4. do 6. razreda se v OŠ Orehek nemščino uči 55 učencev, v okviru izbirnih predmetov od 7. do 9. razreda pa še prav toliko. »Všeč mi je, da sem spoznala učence iz sosednje Avstrije, s katerimi smo si doslej le dopisovali, zdaj pa smo se prvič tudi srečali,« je bila navdušena petošolka Pia Peternelj, ki je po mestu pomagala voditi skupino avstrijskih učencev. Z nemščino se ni srečala prvič šele v šoli, saj se je že prej štiri leta tega jezika učila z zasebno učiteljico. Težav z nemščino v šoli nima tudi petošolec Bor Gorjanc, saj mu pri učenju pomaga mama, ki poučuje nemščino v škofjeloški gimnaziji. Prek pisem je navezal stik z enim od avstrijskih učencev in tako odkrival tudi razlike med njima. »S fantom, s katerim si dopisujem, sva si precej različna. Jaz sem recimo lahko za računalnikom le ob sobotah in nedeljah, on pa vsak dan. Ugotovil sem tudi, da jemo veliko bolj zdravo hrano, saj on največkrat je zrezek in pomfrit.«

Preko dopisovanja je slovenskim in avstrijskim učencem tako že uspelo navezati prve stike, a kot je priznala šestošolka Brina Mohar, bi jih rada še bolje spoznala in tako mogoče spletla tudi nova prijateljstva. Jezik, je še zagotovila, prav gotovo ni ovira. »Otroci se znajdemo, nič nam ni nerodno,« je samozavestno pristavila. Tudi Vida Kralj se je strinjala, da nimajo veliko težav pri komunikaciji. »Pomembno je, da spoznaš svoje sosede, saj to olajša stike med nami.« To sodelovanje zato v prihodnje nameravajo še nadgraditi z osebnimi obiski manjšega števila otrok, da se bodo lahko bolje spoznali med sabo, pravi Ivka Sodnik. Konkretneje so se o možnostih sodelovanja pogovarjali že na sestanku novembra lani v Velikovcu, je pojasnila Ingrid Škofic, ki je prepričana, da tkanje prijateljskih vezi med učenci, komunikacija v tujem jeziku ter spoznavanje življenja in kulture drugih narodov bogati vsakega posameznika. Po besedah Ivke Sodnik pa je njihov cilj še dodatno motivirati otroke za učenje nemščine. »Prek tovrstnih srečanj imajo namreč priložnost spoznati naravne govorce in drugo državo, s čimer se odpirajo oziroma brišejo meje.« To se ji zdi pomembno, ker na avstrijskem Koroškem vlada veliko zanimanje za učenje slovenščine. »Vse več je namreč gospodarskega sodelovanja, veliko naših ljudi odhaja v Avstrijo na delo,« je dodala Ivka Sodnik.