Iniciator zakonskega predloga, da prostovoljnim gasilcem na poti na intervencijo od doma do gasilskega doma dovolijo uporabo modre luči in sirene, je Škofjeločan Nejc Štremfelj. / Foto: Tina Dokl

Modra luč za »prostovoljce«

Gasilec Nejc Štremfelj predlaga, da bi imeli prostovoljni gasilci na poti do zbirnega mesta za odhod na intervencijo pravico uporabiti modro luč in sireno. V SDS so pripravili predlog dopolnitve zakona.

Kranj – Poslanska skupina SDS je prejšnji teden v parlamentarni postopek vložila predlog dopolnitve zakona o pravilih cestnega prometa, po kateri bi imeli prostovoljni in poklicni gasilci, ki bi se odzvali vpoklicu na intervencijo v primeru večjih naravnih in drugih nesreč, na poti od doma do sedeža gasilske enote pravico uporabe modre luči in sirene na svojem vozilu. Državni poslanec Branko Grims je ob predstavitvi predloga poudaril, da bi s tem prispevali k večji varnosti tako gasilcev, ki so na nujni poti, kot tudi ostalih udeležencev v prometu in ne nazadnje oškodovancem, ki jim v pomoč gasilci hitijo. Gre za idejo, ki jo je podal Nejc Štremfelj iz Škofje Loke, poklicni gasilec v Kranju in podpoveljnik Prostovoljnega gasilskega društva Stara Loka, je ob tem razkril Grims.

Pridobili bi gasilci in ostali

»O reševanju problematike odzivanja zlasti prostovoljnih gasilcev na intervencije oziroma njihove poti od prejema poziva do zbirnega mesta v gasilski enoti so razmišljali že mnogi, a nikoli se ni noben predlog realiziral. Moja prvotna ideja je tako bila, da bi tudi prostovoljnim gasilcem na poti od doma do gasilskega doma dovolili uporabo modre luči in sirene, v nadaljevanju pa sem skušal razrešiti tudi vsa vprašanja, kdo je sploh lahko upravičen do takšne uporabe svetlobnih in zvočnih znakov ter kako preprečiti zlorabe,« je pojasnil Nejc Štremfelj, ki prihaja iz gasilske družine, saj sta gasilca tudi brat in oče. »Ko prejmemo poziv, gasilci vemo, da moramo čim prej priti v gasilski dom, zato se včasih tudi zgodi, da se na poti do tja ne držimo povsem vseh cestnoprometnih pravil. Ob uporabi modre luči in sirene bi bila naša vožnja do gasilskega doma zagotovo lažja, hitrejša in varnejša, pa še ostali udeleženci bi vedeli, zakaj se nekomu mudi z avtomobilom. Ob tem ne smemo pozabiti, da v gasilstvu šteje vsaka minuta, kadar je ogroženo življenje ali je nastal požar,« je razložil.

Štremfelj je svojo idejo podrobno obdelal v svoji diplomski nalogi, ki jo bo v kratkem tudi zagovarjal. Tako predlaga, da bi imeli pravico do uporabe t. i. modrega modula člani poveljstva (poveljniki, namestniki poveljnika in podpoveljniki) prostovoljnih gasilskih enot od 3. do 5. kategorije, ki morajo zagotavljati prvi izvoz gasilske ekipe v največ petih minutah po prejemu poziva na intervencijo. Za gasilske enote 1. in 2. kategorije bi veljali še dodatni pogoji. »Modri modul bi torej prejeli vodstveni operativni gasilci, na katere se zanaša celotna gasilska enota in imajo večjo odgovornost. Ob zgodnejšem prihodu v gasilski dom bi ti imeli čas, da vnaprej organizirajo vse potrebne postopke,« je razložil.

Uporabo bi nadzirali z GPS-sistemom

Kandidate za uporabo modrega modula bi predlagal poveljnik gasilskega društva, potrdil pa bi jih poveljnik gasilske zveze. Potrjeni kandidati, ki bi morali izpolnjevati enake pogoje, kot veljajo za voznike intervencijskega vozila, bi v nadaljevanju morali opraviti predpisan tečaj, trening varne vožnje za vozila s prednostjo in obnoviti znanje iz zakonodaje, ki ureja to področje. »Ko bi kandidat usposabljanje opravil, bi prejel v uporabo modro luč in sireno, označeni z identifikacijsko kodo in tablo z napisom Gasilec na intervenciji. Vklop modre luči bi bil vezan na GPS-signal, ki bi na strežnik v gasilski enoti pošiljal podatke o času in kraju uporabe modrega modula, s čimer bi preprečili morebitne zlorabe,« razmišlja Štremfelj.