Vodičani zahtevajo obvoznico že drugo leto.

»Obvoznico hočemo čim prej«

Včeraj se je v Vodicah zbralo okoli tristo protestnikov, ki so s prehajanjem glavne ceste opozarjali na nevzdržne prometne razmere. Obvoznice si želijo čim prej.

Vodice – Med največjo jutranjo prometno konico se je na Kamniški cesti v Vodicah zbralo okoli tristo protest­nikov, ki so s transparenti in prehajanjem ceste na treh prehodih za pešce za­htevali ureditev prometnih razmer. Središče Vodic namreč vsak dan prečka okoli deset tisoč vozil, od tega približno 1700 tovornjakov, ki uničujejo cesto ter ogrožajo in grenijo življenje krajanov. Splošno prepričanje vseh je, da bo težavo dokončno rešila le obvoznica, ki je v načrtu že nekaj let.

»Naša glavna zahteva je čimprejšnja izgradnja obvoznice, za katero menimo, da bi se ob angažmaju ministrstva in Darsa lahko začela graditi že prihodnje leto, saj gre za enostavno gradnjo,« je znano zahtevo krajanov povzel Branko Bogovič, eden od pobudnikov za ustanovitev civilne iniciative, ki je tudi organizirala protestni shod. Že v prvih tednih je v civilno iniciativo vstopilo tisoč ljudi, še nekaj več pa jih je podpisalo peticijo za izgradnjo obvoznice. Prizadevanja članov civilne iniciative in zahteve protestnikov podpira tudi občinski svet – nekaj svetnikov smo videli tudi med protestniki – in župan Aco Franc Šuštar, ki prav tako meni, da je začetek gradnje ob posluhu pristojnih prihodnje leto realen. »Želimo si, da bi prišlo do začetka izgradnje ceste, za katero je bil državni prostorski načrt sprejet že leta 2007,« pravi Šuštar, ki upa, da bo kmalu rešena tudi pritožba Sklada kmetijskih zemljišč nad komasacijo v Vodicah. »Odkupi zemljišč za izgradnjo ceste so v teku, imamo pa težave s skladom kmetijskih zemljišč, ki se je pritožil na komasacijo, čeprav je bil z njo upoštevan koridor za pridobitev zemljišč, ki jih država potrebuje za izgradnjo obvoznice. Pritožba se mi s tega stališča zdi nerazumljiva in nesprejemljiva,« pravi vodiški župan, ki sicer upa, da bo težava rešena v nekaj tednih in bo država lahko nemoteno nadaljevala s postopki odkupov. »Ko bodo pridobljena vsa zemljišča, bodo izpolnjeni vsi pogoji – in vemo, da se gradbeno dovoljenje da dobiti že v nekaj mesecih. Nato sledita še zagotovitev sredstev in izbira izvajalca, tako da mislim, da je začetek gradnje drugo leto povsem realen,« pravi župan.

Vodiška obvoznica je sicer del državne ceste Želodnik–Mengeš–Vodice, ki bo zagotovil povezavo med štajersko in gorenjsko avtocesto, mesta, ki ležijo ob trasi, pa razbremenil prometa. Vodičani sicer niso edini, ki protestirajo. Kot smo že poročali, je do protestov prišlo tudi v Mengšu, kjer zahtevajo izgradnjo poldrugi kilometer dolgega kraka. V Vodicah bi tranzitni promet izven naselja speljala 2,2 kilometra dolga obvoznica, ki po besedah vodiškega župana v izvedbenem delu stane okoli šest milijonov evrov. »Država je v zadnjih letih zgradila šest ali sedem obvoznic na mestih, kjer promet ne dosega obremenitev kot ceste v naši občini,« poudarjata Šuštar in Bogovič.

Protest je v jutranji konici povzročil še večji prometni infarkt, kot so jih Vodičani vajeni vsakodnevno. Predstavniki civilne iniciative podobne akcije napovedujejo tudi v prihodnjih mesecih. Naslednji bosta že v maju in juniju, nato pa bodo s protesti nadaljevali v septembru. Kot pa je bilo slišati, se morda obeta tudi vsesplošen protest Mengšanov, Komendčanov in Vodičanov, ki bi jim državna cesta Želodnik–Mengeš–Vodice precej olajšala življenje.