Zaplet z mestnim prometom

Koncesionar Alpetour Potovalna agencija predlaga zvišanje subvencije z 0,55 na 0,93 evra za vsakega prepeljanega potnika. A ker jeseniški občinski svetniki v marcu niso odločali o tem, Občina Jesenice tudi ne more skleniti nove koncesijske pogodbe.

Jesenice – Jeseniški občinski svetniki bi na zadnji seji morali odločati o povišanju subvencije za javni mestni potniški promet. A so na predlog župana odločanje o tej točki prestavili na majsko sejo, zato Občina Jesenice dotlej ne more skleniti nove koncesijske pogodbe, saj se je dosedanja že iztekla.

Koncesijo za opravljanje javnega mestnega potniškega prometa in šolskih prevozov v jeseniški občini ima družba Alpetour Potovalna agencija. Decembra je bil objavljen nov javni razpis za izbiro koncesionarja, prispela pa je le ena ponudba, in sicer dosedanjega koncesionarja. A ta v ponudbi predlaga povečanje subvencije, ki jo za vsakega prepeljanega potnika plača Občina Jesenice, s sedanjih 0,55 evra na 0,93 evra. Skupaj naj bi tako letni strošek občine za subvencijo v mestnem prometu in za šolske prevoze znašal nekaj več kot 474 tisoč evrov. Alpetour je pri izračunu upošteval število prepeljanih potnikov v letu 2015, ki jih je bilo nekaj manj kot 397 tisoč, in število izdanih osnovnošolskih vozovnic, ki jih je bilo 320. Kljub višji subvenciji pa naj bi občina iz proračuna namenila približno enako vsoto kot doslej, saj naj bi na drugi strani prišlo do spremembe pri financiranju šolskih prevozov.

A ker občinski svetniki v marcu niso odločali o novi višine subvencije, Občina Jesenice z družbo Alpetour tudi ne more skleniti nove koncesijske pogodbe. Tako je zdaj podpisala aneks. »Alpetour ima podpisano koncesijsko pogodbo in podaljšano z aneksom, tako da se tudi sedaj, ko je odločanje o subvenciji prestavljeno na sejo v mesecu maju, mestni potniški promet odvija nemoteno,« je dejala direktorica občinske uprave Valentina Gorišek.

Na Občini Jesenice že več let poudarjajo, da želijo ohraniti javni mestni potniški promet, saj ga uporabljajo zlasti ranljivejše skupine prebivalstva, denimo starejši, otroci ... Prav tako je v Celostni prometni strategiji poudarek dan trajnostnim oblikam mobilnosti, kamor poleg pešačenja in kolesarjenja sodi tudi uporaba javnih prevoznih sredstev. A število potnikov v javnem potniškem mestnem prometu se na Jesenicah že vrsto let zmanjšuje, poskusi, da bi njihovo število povečali, pa so bili zvečine neuspešni.