Minister Peter Gašperšič, župan Ciril Kozjek in poslovni direktor letališča Zmago Skobir so ob pomoči učencev šenčurske šole simbolično zasadili drevesa za protihrupno pregrado. Foto: Tina Dokl

Drevesa bodo dušila hrup z letališča

Med brniškim letališčem in Šenčurjem je Aerodrom Ljubljana zasadil grmovje in drevje, ki bo tamkajšnje prebivalce varovalo pred hrupom z letališča. Zadnje drevesne sadike so ta teden simbolno zasadili minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, župan občine Šenčur Ciril Kozjek in poslovodni direktor Aerodroma Zmago Skobir.

Šenčur – Na dobrih sedmih hektarih zemljišča, kjer je v preteklosti že rasel gozd, so zasadili 13 tisoč sadik dreves, ki bodo predstavljala vegetacijsko bariero pred hrupom, s katerim letališče obremenjuje bližnji Šenčur. Dogovor o zasaditvi protihrupnega zelenega pasu so dosegli že leta 2006, ko je to zahtevala civilna iniciativa v Šenčurju. Sedaj so obljubljeno končno dočakali, saj je decembra lani Aerodrom v sodelovanju s kranjsko enoto zavoda za gozdove začel saditi drevesa. Gre za avtohtone grmovne in drevesne vrste, s katerimi se bo protihrupna bariera čim bolj zlila z naravnim okoljem, je ob tem povedal Gaber Gunde z oddelka za inženiring na brniškem letališču. Še zadnja drevesa so v sredo simbolno zasadili minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, šenčurski župan Ciril Kozjek in poslovni direktor Aerodroma Zmago Skobir, pri tem pa so jim pomagali učenci šenčurske šole.

Minister Gašperšič se je ob tej priložnosti zahvalil okoliškemu prebivalstvu za dosedanje potrpljenje in izrazil prepričanje, da bodo v prihodnje zaradi zelene zavese manj obremenjeni s hrupom in drugimi vplivi s sosednjega letališča, ter obljubil nadaljnja prizadevanja za zmanjšanje hrupa v bližini letališča.

Država je omogočila brezplačno služnost zemljišč, Aerodrom Ljubljana pa je v zasaditev vložil okoli 30 tisoč evrov. Župan Ciril Kozjek je dejal, da se z letališčem že dolgo pogovarjajo o ukrepih za zmanjšanje hrupa, ki ga najbolj občutijo prebivalci Beleharjeve ulice, kjer je tudi eno od štirih merilnih mest. Leta 2008 so dosegli dogovor, da po deseti uri zvečer letala ne vzletajo in pristajajo v smeri Šenčurja. Oktobra lani, ko so se znova sestali s predstavniki letališča in drugimi institucijami, povezanimi s civilnim letalstvom, pa so dobili zagotovilo o zasaditvi zelene pregrade proti hrupu. »Veseli nas, da smo našli skupni jezik, želimo pa si še nadaljnjih ukrepov,« je povedal Kozjek. Ko bodo hitrorastoča drevesa dovolj zrasla (to naj bi se zgodilo prej kot v desetletju), bodo za nekaj decibelov zmanjšala hrup z letališča, gozd pa bo za Šenčur pomenil tudi novo rekreacijsko površino.

Da se zavedajo negativnih vplivov letališča in jih skušajo zmanjševati, pa je zagotovil tudi poslovni direktor Aerodroma Zmago Skobir. »Pred leti smo sprejeli strategijo, v kateri je predvideno zmanjšanje emisij in drugih negativnih vplivov na okolje. Veseli nas, da nam je z občino, ministrstvom in ostalimi to uspelo, da umirimo strasti in zagotovimo nadaljnji razvoj letališča, ki se bo v prihodnosti še širilo,« je poudaril Skobir.