Cesta na Vršič je že leta nujno potrebna obnove. / Foto: Janko Rabič, arhiv Gorensjki glas

Začenja se obnova ceste čez Vršič

Zaradi obnove kilometrskega odseka na gorenjski strani je pričakovati tudi popolne zapore prometa.

Kranjska Gora – Država v teh dneh vendarle začenja z obnovo ceste čez prelaz Vršič, in sicer na dober kilometer dolgem odseku na gorenjski strani prelaza. Kot so sporočili z Direkcije RS za infrastrukturo, je nekaj več kot pol milijona evrov vredna pogodba z izvajalcem že podpisana, izbrano podjetje Inkaing, d. o. o., pa je že začelo s pripravami za gradnjo. Cesta čez Vršič bo zaradi zahtevnih gradbenih del med prenovo občasno tudi popolnoma zaprta.

»Ker gre za cesto, ki poteka v visokogorju, je gradbena dela možno izvajati le od pozne pomladi do zgodnje jeseni. V sklopu načrtovane obnove je zajeta tudi obnova devet metrov visokega zidu, ki je v zelo slabem stanju. Dela na tem opornem zidu so nujna, manevrski prostor za izvedbo del je zgolj pet metrov širine ceste, zato določenih del drugače kot ob popolni zapori ceste ni mogoče izvesti,« pojasnjujejo na direkciji.

Novica, da se bo obnova ceste čez Vršič vendarle začela in da bo zaradi del na gorenjski strani občasno treba za ves promet zapreti povezavo, je razburila predvsem turistične delavce na obeh straneh prelaza. A na Direkciji RS za infrastrukturo poudarjajo, da nikoli niso načrtovali popolne zapore v času visoke turistične sezone, to je julija in avgusta, temveč zgolj do junija in kasneje do septembra, ko je že oziroma je še vedno mogoče izvajati gradbena dela. »Ne gre pozabiti, da gre za gorsko cesto in da je to okolje z nižjimi temperaturami, kar je tudi eden od razlogov, da v drugem času ni mogoče načrtovati del,« poudarjajo na direkciji.

Kranjskogorski župan Janez Hrovat je vesel začetka obnove. »Zelo smo zadovoljni, da se bodo dela vendarle začela že spomladi, saj je doslej kazalo, da lahko začetek obnove zaradi pritožbe v postopku pričakujemo šele jeseni. Cesto je nujno treba sanirati. Verjamem, da bodo odgovorni našli način, ki bo omogočal dvosmeren promet oziroma obvoz. Upam, da bo s tem soglašal tudi Triglavski narodni park, saj obvoz potrebujemo tako prebivalci kot upravljavci koč in ne nazadnje je obvoz potreben tudi za dostop do gradbišča. Zavedam se tudi, da narava dela zahteva, da bo za določeno obdobje cesta pač tudi popolnoma zaprta.«

Kot poudarja Hrovat, je prav cesta na Vršič ena najbolj atraktivnih točk v občini Kranjska Gora. »Je povezava med Primorsko in Gorenjsko, je okno v Julijske Alpe in Triglavski narodni park, je to, kar mi predstavljamo v svetu. Na Vršiču bi zato morali urediti veliko stvari, od mirujočega prometa do ureditve toaletnih prostorov in informacijskih točk. Prav tako bi bilo treba na obeh straneh prelaza postaviti obvestilne table z informacijami o prostih parkiriščih, prevoznosti in morebitnih zastojih. Poleg tega bi bilo treba vse, kar Vršič in njegova okolica ponujata, temeljito predstaviti. Zdaj je informacij o tem z izjemo Ruske kapelice bistveno premalo.«

Kot še pravi Hrovat, Vršič ponuja izjemne možnosti za turizem. »Je na vseh turističnih zemljevidih motorističnih poti. Vsako leto smo priče pravemu obleganju motoristov in njihovo število se le še povečuje. Menim, da tega ne bi smeli prekinjati, ampak regulirati in ponuditi red. Mislim, da se to prav zdaj začenja.«