Mlada ekipa Optiweba: med seboj se odlično ujamejo in tudi tu se skriva del recepta za uspeh. / Foto: arhiv podjetja

V službi so kot doma

Optiweb je mlado podjetje, ki beleži stoodstotno rast, tako pri prometu kot pri številu zaposlenih. Od konkurence se razlikujejo tudi po inovativnih poslovnih prostorih. V službi so lahko kar v copatih, z računalnikom na kavču.

Medvode – Škofjeloško podjetje Optiweb smo spoznali na podjetniškem večeru v Medvodah, kjer ga je predstavil direktor Miha Lavtar. Čeprav je na svojo podjetniško pot leta 2009 stopil že pri 19 letih, njegovo podjetje Optiweb danes beleži močno rast. Ta je po Lavtarjevih besedah celo stoodstotna: štiristo tisoč evrov prihodkov in deset zaposlenih iz leta 2015 so do lani namreč spremenili v kar osemsto tisoč evrov prihodkov in 19 zaposlenih. Danes je to število še večje – skupaj s študenti jih v podjetju namreč dela že blizu štirideset.

»Optiweb je mlado, sproščeno podjetje, ki je zelo agilno in se vedno trudi prekašati konkurenco. Ekipa je mlada. Povprečna starost člana ekipe je vsega 27 let. Med seboj se odlično ujamemo, to vez pa krepimo tudi zunaj delovnega časa. Izbira sodelavcev zato poteka tudi na podlagi njihovih karakterjev, pri čemer se zanašam predvsem na svoj šesti čut. Trudim se namreč, da bi v službo vsi prihajali z veseljem,« pravi Miha Lavtar iz Poljan. Čeprav so v ekipi najbolj številno zastopani programerji, pa podjetje ponuja celostno storitev: od načrtovanja do izdelave prodajno uspešne in uporabniku prijazne spletne strani ali trgovine ter učinkovite marketinške strategije. Podjetjem tako pomagajo do kakovostnih predstavitev na spletu ter promociji njihovih izdelkov.

Lavtar sicer ne izhaja iz podjetniške družine, zato je do svojega posla prišel precej spontano. Že ob koncu osnovne šole je postavil prvo spletno stran, njegovo področje pa se je nato razširilo še na programiranje in optimizacije za iskalnike. Svojo strast do takšnega dela je izpopolnjeval v takrat vodilnem podjetju tega področja, želja po novih izzivih pa ga je gnala še dlje: po uspešni prodaji domene je namreč opustil takratni študij in odprl podjetje Optiweb. Temu je sledila tudi znamka Videa ter nekaj manjših, stranskih projektov. »Vsakogar je strah začeti,« pravi Miha in doda, »a ko si mlad, nimaš česa izgubiti. Treba je poskusiti.« Po osmih letih, še pravi, je zanj največji uspeh, da daje delo več kot tridesetim ljudem.

Tako kot samo podjetje pa so se širili tudi njihovi poslovni prostori. Začetne majhne sobice je zamenjalo skupno okrog tristo kvadratnih metrov prostorov, ki pa so edinstveni tudi po zasnovi. So inovativni, barviti, spodbujajo kreativo in družabni vidik dela. Zaposleni si tako lahko na kavču privoščijo zaslužen počitek, poiščejo svoj mir v »bubici« ali si skuhajo dobro kavo v kuhinji, po hodnikih pa se sprehajajo kar v copatih. »Kadri so pri nas ključnega pomena. Želim, da zaposleni rastejo – tako karierno kot tudi osebnostno,« pravi Lavtar. S tem namenom med njihove vrste v aprilu prihaja tudi kadrovnica, število zaposlenih pa v kratkem pa želijo povečati za še tri ljudi.

Podjetje se zaveda, da bo stoodstotno rast težko vzdrževati, a svoje cilje kljub temu postavlja visoko. Letošnje leto tako želi zaključiti s približno 1,2 milijona evrov prometa, s še zadovoljnejšimi zaposlenimi in še boljšimi strankami. Ker v okviru slovenskih meja večina poslovanj poteka z zasebnimi podjetji, pa jim je v močnem interesu tudi prodor na tuje trge.