Sestanku je sledil ogled najbolj kritičnih točk ceste.

Nesreča povod za sestanek

Po prometni nesreči na preobremenjeni Kamniški cesti so v Vodicah sklicali izredni sestanek, na katerem so tudi s predstavniki države iskali rešitve za izboljšanje razmer.

Vodice – Se mora res zgoditi nesreča, da se razmere izboljšajo? To so se spraševali udeleženci izrednega sestanka na temo povečanja prometne varnosti na državnih cestah v Vodicah. Neposredni povod zanj pa je bila nedavna prometna nesreča, v kateri je voznik na preobremenjeni Kamniški cesti trčil v šolarja, ki je pravilno prečkal prehod za pešce.

Kot nam je povedal oče poškodovanca, jo je osemletnik na veliko srečo odnesel le z lažje poškodovanim gležnjem, verjetno pa šoka, ki ga je doživel, še nekaj časa ne bo pozabil. Kamniška cesta je glavna prometnica skozi središče Vodic, po kateri vsak dan pelje deset tisoč vozil, od tega tudi okoli tisoč petsto tovornjakov. Posledice so opazne tako na dotrajanem vozišču kot na razbitih robnikih in pločnikih, kamor zapeljejo tovornjaki, ki se na posameznih ožjih delih ne morejo srečati, s tem pa ogrožajo varnost pešcev.

Nekaj kritik je bilo slišati na račun policije, ki naj bi premalokrat izvajala nadzor hitrosti skozi naselja, zato si občani in na občinski upravi želijo tudi postavitve stacionarnih radarjev. A kot je pojasnil Aleksander Vrabič s Policijske uprave Ljubljana, zgolj z nadzorom policije težav prebivalcev ne bodo rešili.

Da so razmere nevzdržne, je povedal tudi Luka Stare, stanovalec na Kamniški cesti, ki ga tako kot druge stanovalce motijo težki tovornjaki, ki večkrat z neprilagojeno hitrostjo skozi naselje začnejo voziti že po četrti uri zjutraj.

Sestanka na pobudo župana Aca Franca Šuštarja in Marjana Podgorška, predsednika Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Občine Vodice, so se poleg predstavnikov Policijske uprave Ljubljana in Policijske postaje Medvode udeležili tudi predstavniki Direkcije RS za Infrastrukturo, Družbe za razvoj infrastrukture, Medobčinskega inšpektorata Trzin ter posamezni občani.

Ker bi težave občanov v celoti rešila zgolj izgradnja obvozne ceste mimo Vodic, ki je že več let v načrtu kot del povezovalne ceste Želodnik–Mengeš–Vodice, so organizatorji najbolj pogrešali povabljene predstavnike Darsa, ki je investitor obvoznice. Ta je sicer že začel z odkupi zemljišč, v Vodicah pa si želijo, da bi bila obvoznica uvrščena med prioritete in končana v nekaj letih.

Na sestanku so se razpravljavci tako osredotočili predvsem na rešitve, ki jih lahko izpeljejo v kratkem času in so jih potrdili tudi predstavniki direkcije, na čelu z Ljiljano Herga, vodjo sektorja za vzdrževanja, varstvo cest in prometno varnost, ki se je tudi udeležila sestanka.

Sestanek je v zadovoljstvo predstavnikov občine in občanov, predvsem pa v dobro večje prometne varnosti, vendarle obrodil sadove. Že v kratkem se na glavni cesti skozi naselje obeta omejitev hitrosti na štirideset kilometrov na uro za vsa vozila. Preučili bodo tudi možnost postavitve semaforja, na katerem se ob prekoračitvi omejitve hitrosti prižge rdeča luč. Uredili bodo varno šolsko pot z oznakami, ob tem pa bodo med drugim prehode za pešce dvignili na nivo pločnikov in s tem dodatno poskrbeli za varnost pešcev. V načrtu imajo tudi dograditev pločnika na delu Kamniške ceste. Prav tako bodo preučili tudi možnost postavitve stacionarnih radarjev ter pogosteje opravljali kontrolo prometa in meritev hitrosti. Nekatere sprejete sklepe naj bi začeli izvajati že v kratkem, tiste, ki zahtevajo več časa za pripravo, pa najkasneje do začetka prihodnjega šolskega leta.