»Transformer« ali prihodnost

Drzen križanec nove dobe

Dinamičen, okreten, atraktiven in dostopen. Toyotin urbani atlet C-HR je že zapeljal na naše ulice. Mesto je njegov poligon.

Tako ga opisujejo v Avto centru Lovše, kjer so nam ga dali na poskusno vožnjo. Toyoto dobro poznamo. Uradnega prodajalca in serviserja, Avto center Lovše pa smo spoznali šele zdaj. V pogovoru z direktorjem Zoranom Sodnikom pa nam je najbolj v spominu ostala obrazložitev glede njihovih garancij, ki so brez primere v Evropi: »Skozi čas smo ustvarili zaupanja vredno ime tako v javnosti kot med poslovnimi partnerji. Danes zaposlujemo širok spekter sodelavcev z raznolikim naborom znanja. S celovito prodajno-servisno storitvijo pokrivamo celotno gorenjsko regijo in velik del osrednjeslovenske. Z drzno potezo dosmrtne garancije na lastno delo mehaničnih delavnic ter možnostjo sklenitev 10-letnega jamstva za vozila za fizične osebe smo prvi in za zdaj edini servis, ki se je javno obvezal k jasnemu cilju: biti najboljši.« Vse ostalo je kristalno jasno. Prodajati Toyoto je odgovornost, vendar tudi neke vrste čast, kajti še vedno so največji proizvajalec avtomobilov na svetu.

Najnovejše pri Toyoti

Najnovejša Toyota se imenuje C-HR in je … in je res povsem drugačna od vsega, kar se trenutno vozi po evropskih cestah. Če dobro premislim, je bil zadnji avto, za katerim so se vsi obračali, Nissanov juke. Samo dve opciji sta. Ali ti je zelo všeč ali pa tudi slučajno ne. No, nisem še srečal sogovornika, ki bi izjavil to drugo. Zunanja podoba mlade spominja na transformerje, starejše pa na prihodnost. Eni in drugi imajo prav. Drzne poteze, drzno oblikovanje, sodobne barve. V Toyoti pravijo, da je ustvarjen za aktivni življenjski slog in je nerazdružljivo povezan z mestom. Urbano vozilo, torej. Zakaj pa ne? Naša mesta so sicer majhna, a vseeno, lepši je v spletišču ulic kot nekje na deželi. Vseeno sem ga zapeljal najprej proč od druge pločevine. Le toliko, da se ga privadim, da ga Lovšetu ne vrnem ranjenega. Sama pot iz mesta je lepila poglede mimovozečih in mimoidočih. Nihče ne more biti ravnodušen, ko se tak avto pripelje mimo. Vožnja v njem je podobna vožnja v video igrici, vse deluje tako kot bi bil v prihodnosti. Pa nisem bil. Vseeno sem moral ročno menjati prestave, še vedno sem moral sam pritiskati na plin in paziti na vse, kar moraš, ko si za volanom. Vendar je bilo vse to skrajni užitek, in ko sem še naštudiral vso pametno tehniko, ki jo nudi, je bilo jasno, da je to vozilo, ki ima vse, kar sodobni avtomobili v tem razredu premorejo.

Na cesti

Vožnja je navdihujoča in bo zagotovo navdušila tudi zahtevnejše voznike, ne samo tiste, ki dajo največ poudarka na tehnologijo in videz. Res, da pod volanom ni prostora za dvometraše, a tega niti nisem pričakoval. Sedeži so udobni, čeprav tudi tega nisem pričakoval pri mestnem vozilu. Volan je »otroška igrica«, stopalke, menjalnik, vse je tako mehko in lahko vodljivo. Pogled naprej, v obe smeri in nazaj je pa tak kot pri skoraj vseh novih avtomobilih. Za pogled nazaj imaš kamere, zato se nimaš več kaj »zvirati« nazaj, temu primerna je tudi velikost zadnjega stekla. Bočna ogledala so velika in pregledna. Prvi stik s prvimi kilometri je tak. Če že dolgo niste zamenjali avtomobila, boste nad pogledom iz sodobne različice nadvse presenečeni. Najprej boste mislili, da je preglednost zelo omejena, potem pa boste kmalu ugotovili, da ima avto kar precej oči namesto vas. Da, sodobna tehnologija in oblikovanje sta šla v zadnjih nekaj letih pospešeno naprej.

S svojo pojavo izziva emocije, stilsko samosvojost pa potiska v ospredje tudi pod pločevino. Zgrajen je na Toyotini fleksibilni novi platformi TNGA (Toyota New Global Architecture9), dolg je 4.360, širok 1.975 in visok 1.555 milimetrov, torej govorimo o kompaktnem vozilu.

Pod pokrovom

Da je skrb za okolje visoko na C-HR-jevi prioritetni lestvici, postane jasno ob pogledu na motorno paleto. Najbolj priljubljena izvedba je namreč hibrid s skupno sistemsko močjo 122 konjskih moči in le 86 grami izpustov CO2 na prevoženi kilometer. Na voljo je tudi 1,2-litrski bencinski turbomotor, ki je svojo premiero doživel v prenovljenem aurisu in bo s 116 »konji« ter 185 Nm največjega navora lahko združen z dvo- ali štirikolesnim pogonom.

Odkrita skrivnost

Toyota C-HR je sveža, prinaša popolno upoštevanje želja potencialnih kupcev. Ustvarjen je za aktiven življenjski stil, za vsakdanje vožnje in je na prvi pogled nerazdružljivo povezan z mestnimi ulicami. In ravno tu je njegova glavna skrivnost – podvozje je bilo »piljeno« do onemoglosti tudi na najzahtevnejšem dirkališču na svetu, sloviti severni zanki Nürburgringu, kjer so kakršnekoli slabosti podvozja izpostavljene že v prvih nekaj zavojih. In C-HR se je tam počutil kot doma. In – preverjeno v praksi – bolj ko je bila cesta zavita, bolj si imel občutek, da gre avto »po tračnicah«.

Opremljenost in cene

Na voljo so štiri različice opreme C-ITY, C-ENTER, C-ULT, C-HIC, pri čemer velja omeniti, da je že v osnovnem nivoju opreme zajet celotni Toyotin varnostno-asistenčni paket za pomoč vozniku. Ta obsega aktivni radarski tempomat, sistem proti naletu s samodejno delujočim zavornim pomočnikom in zmožnostjo prepoznavanja pešcev, sistem opozarjanja ob nenamerni menjavi voznega pasu s samodejno pomočjo pri usmerjanju vozila, samodejno krmiljen svetlobni snop luči, pa LED-dnevne luči. V osnovnem paketu je seveda klimatska naprava s protiprašnim filtrom in električni pomik vseh stekel. Cene se začnejo pri 19.250 evrih za model C-ITY z 1,2 turbo motorjem. Hibridni pogon C-HR, v kombinaciji z nivojem opreme C-ENTER ponuja od 24.450 evrov naprej. Štirikolesni pogon je na voljo le v kombinaciji z multidrive s samodejnim menjalnikom in 1,2 turbo motorjem za dodatnih 2.200 evrov. Kdor pa si bo zaželel samodejni menjalnik, pa bo moral pripraviti zmernih 1.400 evrov. Uredništvo je za testno vožnjo dobilo različico C-ULT.