Francoska lingvistična animatorka Caroline (druga z leve), ob njej profesorica francoščine Snježana Horvat in osmošolci, ki se učijo francoščine.

Sem Caroline, prihajam iz Francije

Osnovna šola Prežihovega Voranca na Jesenicah je ena redkih, kjer poučujejo tudi francoščino. Pred dnevi so učenci imeli priložnost izpopolnjevati svoje znanje tega jezika v pogovoru z mlado Francozinjo Caroline, ki v sklopu projekta Francija potuje spodbuja mlade za učenje francoščine.

»Francijo pogrešam, zlasti najbolj osnovne stvari, kot sir in kruh, »la baguette« ...« je povedala Caroline.

»Ime mi je Caroline. Prihajam iz Francije.« Takole se je – v francoščini – učencem Osnovne šole Prežihovega Voranca Jesenice predstavila mlada Francozinja Caroline, ki v sklopu projekta Francija potuje (»La France Voyage«) obiskuje slovenske osnovne in srednje šole in mlade na zabaven in igriv način navdušuje za učenje francoščine. Projekt poteka pod okriljem Francoskega inštituta v Sloveniji, namen pa je predstaviti francoščino v drugačni luči, spodbujati njeno učenje in razgibati poučevanje ... Caroline, ki se je opisala kot animatorka, v vsaki šoli preživi en dan in pripravi zanimivo delavnico, bodisi gledališko, glasbeno, delavnico žongliranja ... Pri tem je seveda pomembno, da morajo otroci na delavnici ves čas govoriti samo francosko, saj Caroline ne govori slovensko. »Vse je karseda preprosto, cilj je otroke, tudi začetnike in tiste, ki niso nikoli govorili francosko, navdušiti nad jezikom,« je povedala Caroline, ki sicer prihaja iz Lyona, živi pa v italijanski Gorici, kjer dela kot asistentka na srednji šoli. »Francoščina je kar težak jezik,« je priznala, toda: »Odvisno je od pristopa. Če se ne osredotočiš na slovnico, temveč pouk poteka skozi igro, je lažje, otroke lažje motiviraš.« In prav z gledališko delavnico je Caroline skupini jeseniških osmošolcev in sedmošolcev, ki so izbrali francoščino kot obvezni izbirni predmet, pritegnila v govorjenje francoskega jezika. Tako so morali odigrati različne dialoge v restavraciji, doma, na smučišču, v bolnišnici, kar je povzročilo nemalo smeha in zabavnih situacij. In govoriti zgolj in samo v francoščini sploh ni tako enostavno!

Da imajo na jeseniški šoli sploh možnost izbrati francoščino za obvezni izbirni predmet, je zagotovo zasluga predane profesorice francoščine Snježane Horvat. »Nekaj učencev je zelo dobrih, predvsem pa zelo radi hodijo k uram francoščine, ker je pouk zelo sproščen, učimo se preproste stvari, številke, barve, kratke dialoge, igramo se različne igre, pišemo za šolski časopis. Ker imam sama zelo rada gledališče, očitno imam neko žilico za to, vsako leto z igro nastopimo tudi na frankofonskih dnevih v Kranju, za letos pripravljamo skeč Ljubezen in prijateljstvo. Beremo pa tudi za francosko bralno značko,« je povedala Horvatova, ki je učence vsako leto odpeljala tudi v Pariz, zadnjih nekaj let pa, kot pravi, tega ne upa več.

Eden od učencev, ki so izbrali francoščino za obvezni izbirni predmet, je Anže Brečko. Osmošolec je povedal, da mu je jezik všeč, na začetku se mu je zdel sicer precej težek, a potem je postalo lažje. Ura pouka s Caroline ga je navdušila, po njegovem bi tak pouk morali pripraviti večkrat. Sam se bo francoščine še učil, zlasti pa si želi obiskati Pariz z Eifflovim stolpom.

Da podpira multilingvistiko na šoli, je dejal tudi ravnatelj Robert Kerštajn. »Poleg nemščine kot obvezni izbirni predmet že vrsto let ponujamo tudi francoščino, kar je zasluga naše profesorice Snježane. In otroci se radi odločajo za ta predmet,« je dodal ravnatelj.