Promet po meri domačinov in obiskovalcev

Ker staro mestno jedro ni območje obvozov oziroma bližnjic, pač pa je v prvi vrsti namenjeno stanovalcem in pešcem, je Mestna občina Kranj sprejela nujne ukrepe, s katerimi se bodo zajezile kršitve vstopov v mestno jedro in izstopov iz njega,« so na kranjski občini konec prejšnjega meseca pojasnili nove ukrepe, ki naj bi veljali za promet v starem Kranju. Hkrati so dodali, da so po analizah ugotovili, da vsak dan v staro mestno jedro pripelje kar osemdeset vozil več, kot jih nato iz njega odpelje. Vzrokov za to naj bi bilo več, eden izmed njih je zloraba kartic imetnikov dovolilnic, eden pa tudi tako imenovano »šlepanje«, ko skozi zapornico zapelješ za drugim avtomobilom.

Na občini so namreč zadnja leta ugotavljali tudi, da se promet v starem mestnem jedru povečuje tudi zato, ker ga nekateri prebivalci uporabljajo kot bližnjico med vzhodnim in zahodnim delom Kranja, vse pogosteje pa so morali poslušati pripombe, da obisk starega dela mesta še malo ne pomeni prijetnega sprehoda, ampak nenehno izogibanje dostavnim vozilom, avtomobilom in kolesarjem. In to kljub dejstvu, da stari Kranj spada med tako imenovana območja za pešce.

Razlogi za ukrepe kranjske občinske uprave, ki naj bi zmanjšali promet v mestu ter ga naredili prijaznejšega obiskovalcem, ki jim končno ni več treba opazovati zgolj praznih izložb, se večini zdijo logični. Ne pa tudi tistim, ki v mestu živijo in delajo. Ti so takoj po uvedbi ukrepov opozorili na težave, ki so se pojavile, saj so se zaradi novih ukrepov pojavile nove kršitve in se je zaradi obvozov oziroma vračanja po isti poti iz mesta promet usmeril v sosednje ožje mestne ulice. Pojavile so se tudi nekatere nove zadrege z dovolilnicami, zaradi katerih se stanovalci ter lastniki in najemniki lokalov počutijo ne le izigrane, ampak tudi ogrožene.

Gotovo so nekateri ukrepi, ki naj bi jih v kranjski občini uzakonil tudi nov odlok o urejanju prometa, ki je trenutno še v obravnavi, še kako potrebni, saj si tako domačini kot obiskovalci želijo prijetnega starega dela mesta, ko se ne bo na vsakem koraku treba izogibati avtomobilom in dostavnim vozilom. Žal pa se je tudi pri urejanju rešitev za to izkazalo, da je bilo pred uvedbo novosti premalo pogovorov in kompromisov, ki bi lahko preprečili veliko slabe volje, rešitve pa bi bile na koncu gotovo boljše za vse.