Na odprtju razstave: (z leve) Miha Perčič, Milena Kafol in vodja umetniškega sveta LDK slikar Klavdij Tutta / Foto: arhiv LDK

Abstraktno in grafično

V Galeriji dr. Ceneta Avguština v kranjski enoti Zavoda za varstvo kulturne dediščine je na ogled razstava del slikarjev Milene Kafol in Mihe Perčiča.

Kranj – V sklopu dogodkov ob Prešernovem smenju so v sredo v zavodski galeriji odprli razstavo del magistrice slikarstva Milene Kafol in magistra likovnih umetnosti Mihe Perčiča, oba sta člana Likovnega društva Kranj. Umetnostna zgodovinarka razstavljene slike Kafolove združuje pod naslovom Abstraktne metamorfoze. Njen likovni svet se odraža skozi proces razvoja raziskovanja ter odkrivanja sebe in vloge osebnega izraza v svetu današnje umetnosti. »Pogled na bistvo je v njenih delih še vedno globoko zakoreninjen v zavestnem in nezavednem izražanju. Kaj nam želi sporočiti z abstrakcijo, v kateri vidi edini smisel svojega razvoja. Z raziskovanjem sledi pionirjev te veje si je začrtala svojo pot, ki vodi k absolutnemu,« dodaja Ažmanova, ki njen likovni opus deli na tri faze: zgodnja dela, za katera je značilen poudarek na svetlih ploskvah, prehodna faza Minevanja, ki zajema skromnejšo barvno paleto, avtorica pa posega po duhovnem, odmaknjenem prostoru, in zadnja, tretja faza, ko nas slikarka vodi skozi ločene ali v triptih združene svetove, kjer prehaja iz domišljijsko reducirane in zabrisane barvne pokrajine do geometrijsko osmišljenega prostora.

Belina praznega papirja je prostor miru in pričakovanja, ki s svojo krhkostjo, hladnostjo in izolacijo prebuja inspiracijo slikarja Mihe Perčiča, je zapisala Melita Ažman. »Je prostor razsvetljenja in iskanja notranjega miru, saj mu ta dopušča, da se prepusti vznemirljivi želji po zapolnitvi te neskončnosti, ki se mu vedno znova prikazuje kot knjiga, polna sledi in odkritij. Zbirka grafične pripovedi je tista, iz katere se rojevajo nove oblike in odpirajo novi svetovi.«

Na razstavi predstavljene grafike so iz dveh ciklov Dvojnost in Živali pod triglavskim rajem. Cikla povezuje dvojnost, dva pogleda, dva vidika ali dve predstavi na osnovi dveh barv. Dela pa so nastala z uporabo grafičnih tehnik globokega tiska (suhe igle in akvatinte) ter visokega tiska (lesoreza). »Z lahkotno igrivostjo se Miha Perčič podaja v svoj z grafiko prepleten svet, poln inspiracije in pričakovanj, ki mu vedno znova daje navdih iskati nove rešitve in ga odrešuje tiste praznine, belega neskončnega papirja, ki samo čaka na njegov naslednji korak,« še dodaja Ažmanova.