Mladi brez težav pridejo do cigaret

Mladinska zveza Brez izgovora Slovenija opozarja na prodajalne tobaka v neposredni bližini slovenskih šol.

Ob Slovenskem dnevu brez cigarete so v Mladinski zvezi Brez izgovora Slovenija predstavili raziskavo, ki jo je v sodelovanju z njimi decembra lani izvedla ameriška univerza John Hopkins. Na vzorcu devetdesetih osnovnih in srednjih šol v Sloveniji so zaznali 177 prodajnih mest tobačnih izdelkov, kar predstavlja nekaj manj kot dve prodajni mesti na šolo.

Kot opozarjajo na zvezi Brez izgovora, je imelo kar 84 od 90 šol oziroma 93,3 odstotka šol v oddaljenosti do 250 metrov prodajalno tobaka ali tobačnih izdelkov. Na številnih prodajnih mestih v okolici šol so zaznali tudi oglaševanje tobačnih izdelkov. "Velika večina oziroma 160 od 177 prodajaln je izdelke prikazovala in jih izpostavljala, kar spada med poznane taktike tobačne industrije za izrabljanje dodatnega prostora za namene pospeševanja prodaje tobačnih izdelkov." Po besedah vodje raziskave Ashley Grant so predhodne raziskave dokazale, da izpostavljenost tobačnemu oglaševanju povečuje verjetnost začetka kajenja med otroci in mladostniki, zadnja študija pa dokazuje, da se zelo škodljivi tobačni izdelki in oglasi zanje nahajajo na območjih, ki so vidni in dostopni mladoletnim. Ob tem so pri Brez izgovora še poudarili, da so nevladne organizacije v okviru akcije "Skriti kupec", kjer so k sodelovanju povabili tudi republiški tržni inšpektorat, v letih 2015 in 2016 ugotovile, da mladoletne osebe v več kot 95 odstotkih primerov brez težav dobijo tobačne izdelke.