Franc Vozelj ob eni svojih najnovejših slik, ki so na ogled v Galeriji Kosove graščine. Foto: Silvo Kokalj

Na poti v popolnost

V Galeriji Kosove graščine Gornjesavskega muzeja na Jesenicah je na ogled razstava slik enega najbolj prepoznavnih gorenjskih slikarjev Franca Vozlja.

Jesenice – Skoraj tri leta so minila od zadnje obsežnejše razstave slikarja Franca Vozlja, ko se je v Miheličevi galeriji na Ptuju predstavil z zanj značilnimi akti in tihožitji. Tokrat se po treh desetletjih spet vrača na Jesenice. V zgodnjem obdobju svoje umetniške poti se je namreč leta 1986 predstavil v Razstavnem salonu Dolik. »To so bili moji začetki. Mislim, da sem takrat razstavil predvsem manjše formate s tihožitji,« se razstave bežno spominja Franc Vozelj, ki tokrat tako v pritličju kot nadstropju Kosove graščine razstavlja več kot štirideset del, izključno olj na platnu, v enem izmed okvirjev pa si lahko ogledamo tudi nekaj skic, ki so običajno predhodnica preden stopi pred veliko platno. Gre za slikarjeve najintimnejše študije, osnutke za kasnejše slike, skice 'a la prima', kot jih sam imenuje.

Predstavlja se s tihožitji in akti od malih do velikih formatov, ki so v Vozljevem slikarstvu še zlasti izstopajoči. »Všeč so mi tovrstne galerije, nekako so mi blizu stare arhitekture gradov, dvorcev, meščanskih hiš. Imam občutek, da se med slikami in ambientom tako vzpostavi neka posebna sinergija. Dodatno dinamiko v posameznih prostorih daje kombinacija med manjšimi in večjimi formati. Ob tem se akti ponekod 'srečujejo' s tihožitji in pripovedujejo neko zgodbo, ki gledalca vodi po galeriji iz enega v drug prostor,« ob razstavi v vseh razpoložljivih galerijskih prostorih razmišlja Vozelj, ki je koncept postavitve pripravil skupaj s kustosom Gornjesavskega muzeja, umetnostnim zgodovinarjem Aljažem Pogačnikom, ki kot eno značilnosti Vozljevega slikarstva omenja nenehno raziskovanje, obnavljanje in vračanje k prepoznavnim klasičnim likovnim motivom.

»Pri pregledu likovnih del sledimo logični in umirjeni kontinuiteti slikarjevega ustvarjanja. Skoraj vsako novo nastalo likovno delo pomeni korak k estetski popolnosti likovne harmonije, cilju vsakega likovnega ustvarjalca, ki je plod potrpežljivosti in osebne zavzetosti avtorja ob vsakodnevnem soočanju z napornim slikarskim delom,« je ob razstavi povedal Pogačnik. Vozelj je namreč pri svojem delu izjemno potrpežljiv in natančen. Če mu slika ne ustreza, jo odloži, čez nekaj časa nadaljuje z delom, včasih pa jo celo preslika. »Če se slika utrudi in se jaz utrudim, jo odložim v depoju oziroma nekje, kjer se znova in znova srečujem z njo in likovnim problemom, ki ga predstavlja. Ko je slika zrela za nadaljevanje, potem nadaljujem delo, ne glede na to, ali je vmes minil dan, teden ali mesec.« Na razstavi je nekaj slik, ki so nastajale več let, nekaj pa jih ima tudi letošnji datum. To pomeni, da jih je slikar zaključeval v dneh pred samo razstavo. »Najnovejše še dišijo po barvi,« v duhovitem tonu pove Franc Vozelj, ki v zadnjih letih znova posega po bogatejšem barvnem spektru. Rdeča barva je tista, ki spet prihaja na njegova platna. Z njo želi ustvariti občutek žarčenja in energije, ki jo njegove slike vedno znova in znova oddajajo v prostor. Ali kot je dejal Pogačnik, da avtor prikuje gledalca pred sliko, ki ga ob podrobnejšem opazovanju vodi v globlje spoznavanje in razumevanje izpovedanega. Razstava bo na ogled do 5. marca.