Od Telegrama do Kratkega stika: Tereza Gosar na odru Kulturnega doma Križe / Foto: Primož Pičulin

V njenih čevljih

V Kulturnem domu v Križah je v trodelni monodrami V njenih čevljih italijanskega dramatika Alda Nicolaja občinstvo navdušila igralka Tereza Gosar.

Križe – Kulturno društvo Kruh Križe z rednimi produkcijami gledaliških predstav, s katerimi gostuje tudi na drugih odrih, bogati kulturno dogajanje v celotni regiji. Tokratna predstava, v kateri blesti igralka Tereza Gosar, je nastala kot magistrska produkcija smeri Oblike govora na AGRFT pod mentorstvom doc. dr. Katarine Podbevšek in red. prof. Tomaža Gubenška. »Celotne priprave na predstavo so trajale približno pet mesecev, od izbire in priredbe besedila do postavitve na oder in končne izvedbe. Mnogi opazijo, da na gledališkem listu ni navedenega režiserja – to je zato, ker dejansko nismo imeli režiserja, ampak smo v tej vlogi sodelovali moja mentorja in jaz. Nadejamo se ponovitve tudi še na kakšnem drugem odru,« je o pripravah dejala Tereza Gosar. Scenografija je delo Anžeta Krajca, kostumografija pa Tine Bonča. Za luč je v izvedbi AGRFT poskrbela Maša Avsec, ki jo je v postprodukciji zamenjal Iztok Ahačič.

Dramatik Aldo Nicolaj se je rodil v Fossanu blizu Cunea v Piemontu leta 1920, njegove igre pa so znane po vsem svetu. Njegov dramski opus zajema več kot trideset gledaliških iger, s katerimi je uspel tudi izven Italije in za katere je dobil več pomembnih nagrad. Stara garda iz leta 1974 je njegovo najbolj znano delo, pri nas pa je bila uspešnica njegova monokomedija Dragi pokojniki, blagi možje v režiji Borisa Kobala. Avtorjevo ime je bilo dolga desetletja znak za ironično gledališče s kančkom pesimizma, ki povezuje komične in tragične elemente, prepletene v pravšnji meri – vse to je značilno tudi za tokratno predstavo, ki jo sestavljajo Nicolajevi trije grenkosladki monologi: Telegram, Kratek stik ter Voda in milo, v katerih se je izkazala Tereza Gosar.