Od ponedeljka velja nov prometni režim v starem Kranju, s čimer naj bi se zmanjšale kršitve vstopov v mestno jedro in izstopov iz njega. / Foto: Tina Dokl

Kritike, a tudi pohvale na nov režim

Predsednik sveta KS Center dr. Aleksander Pavšlar je kranjskemu županu poslal odprto pismo glede »samovoljnega spreminjanja režima delovanja potopnih količkov« v starem Kranju. Na občini pravijo, da kolikor je pritožb, toliko je tudi pohval, ko uvajajo več reda in varnosti v ureditev prometa.

Kranj – Od ponedeljka velja v starem Kranju nov prometni režim, s čimer naj bi se zmanjšale kršitve vstopov v mestno jedro in izstopov iz njega. Vozil je bilo namreč v mestnem jedru vedno več, ulice pa so postale bližnjica med vzhodnim in zahodnim delom Kranja. Z novim režimom imetniki dovolilnic lahko izstopijo samo na točki, na kateri so vstopili v mesto, kartica pa omogoča samo enkratni vstop, ki mu mora slediti enkratni izstop. Predsednik Sveta Krajevne skupnosti (KS) Center dr. Aleksander Pavšlar v imenu prebivalcev starega mesta pravi, da o spremembi od občinskega vodstva niso bili obveščeni pravočasno in s tem niso imeli pravice do posvetovanja. Nov ukrep otežuje dostop do doma stanovalcem, tranzita skozi mestno jedro pa ne preprečuje. V odprtem pismu županu Pavšlar navaja, da prebivalci ne nasprotujejo odpravljanju ponavljajočih se zlorab prometne ureditve, vendar ne na način, ki bo kar počez prizadel vse imetnike dovolilnic in povzročil več negativnih posledic. Dogajalo se bo, da bodo imetniki dovolilnic izstopali na napačnem izhodu, npr. zaradi tega, ker bodo čez dan ali dva pozabili, kje so vstopili, ali zaradi tega, ker si eno vozilo deli več uporabnikov. Težave Pavšlar vidi tudi pri parkiranju; če vozilo vstopi v mes­tno jedro na vzhodni strani in ne najde prostega parkirnega mesta, mora iskati prosto mesto na zahodni strani, kjer pa potem ne sme izstopiti iz mesta.

Pavšlar omenja še druge negativne posledice, med drugim da obstoječa prometna ureditev nima učinkovite rešitve za izstop servisnih in dostavnih vozil v primerih, ko opravljanje storitve traja dlje od 30 minut. Dodaja, da je sicer prav, da gre občina naproti z ugodnostmi za poslovne subjekte, ki delujejo v mestu, a naj bo enako pravična tudi do stanovalcev.

Vzroki, zakaj se v mestno jedro pripelje več vozil z listki, kot jih z listki zapusti, so raznoliki in jih zato ni mogoče pripisati zgolj zlorabi dovolilnic, je še prepričan predsednik sveta KS Center. KS in občina pa se strinjata v tem, da je trenutno velik problem verižno izstopanje vozil, na občini so zagotovili, da bodo vse nadaljnje ukrepe usmerili v zmanjševanje neregistriranih prehodov.

Urejen je urgentni izhod

Kolikor je pritožb, toliko je tudi pohval, ko uvajajo več reda in varnosti v ureditev prometa v starem Kranju, so prepričani na občini. Prepričani so tudi o tem, da bodo novi ukrepi pripomogli k višji kakovosti bivanja v mestu, zagotavljali pa bodo tudi prijetno okolje za obiskovalce. Pojasnjujejo, da je prebivalce najbolj skrbelo to, kako bo urejen izredni ali urgentni izhod, npr. za primer obiska ambulante nujne medicinske pomoči ali pa ob dostavi kurilnega olja, ki traja več kot 30 minut. Vsi izhodi/vhodi so že opremljeni z nalepkami asistence, ki v takih primerih omogoči izstop iz območja za pešce. Za stanovalce naj bi bilo to bolj enostavno, saj so prej morali s kartico spremljati dostavljavca. Sedaj pa dostavljavec sam pokliče asistenco, ki mu omogoči izstop. Ob daljšem zadrževanju v starem Kranju dostavljavci, serviserji tudi lahko pridobijo posebno dovolilnico. Očitek, da prebivalcev niso pravočasno obvestili o spremembah, na občini zavračajo. Pravijo, da so pred uveljavitvijo sprememb poskrbeli za obveščenost obiskovalcev in imetnikov dovolilnic z obveščevalnimi tablami, letaki, dežurstvi študentov ob vstopnih/izstopnih točkah, jesenskima delavnicama o urejanja prometa v Kranju, na isto temo se je sestal tudi zbor krajanov KS Center.

Pavšlar pričakuje, da bo župan Boštjan Trilar opravil dialog s KS v smeri iskanja boljših rešitev. Na občini pa pravijo, da bodo nadaljnji ukrepi odvisni predvsem od analiz učinkov ukrepov za preprečevanje zlorab dovolilnic, kar skrbno spremljajo.