V okviru projekta Živalski zavezniki so izdelali tridimenzionalne mozaike treh ogroženih vrst živali. / Foto: Tina Dokl

Druži jih navdušenje nad tehniko in gradnjo robotov

Med tremi gorenjskimi ekipami, ki so se uvrstile v finale letošnjega tekmovanja First Lego League (FLL), je tudi ekipa kranjskih skavtov, ki so se poimenovali Skrana.

Kranj – Ekipa Skrana je v letošnji sezoni FLL novinka, a se jim je na regijskem izboru že uspelo uvrstiti v finale tekmovanja, ki bo v začetku februarja na Osnovni šoli Dobrova. »Druži nas navdušenje nad tehniko in užitek ob gradnji robotov,« je pojasnil njihov mentor Klemen Kovač, ki je v ekipi zbral brate Štefana, Janeza in Andreja Kovača, pridružil se jim je še njihov prijatelj Noel Milost. »Kot mentor jim pomagam, da razvijajo svoje ideje in znanje, ter jih navdušujem in motiviram,« je poudaril Klemen Kovač in dodal, da se že od malih nog navdušujejo nad Lego kockami in je to le še korak naprej od otroške razigranosti, čeprav še vedno ostaja neke vrste igra.

First Lego League je mednarodni multidisciplinarni raziskovalni program, ki mladim poskuša približati znanost in jih navdušiti za raziskovanje, tako da spodbujajo radovednost, kreativnost, sodelovalno učenje in skupinsko delo s pomočjo atraktivne robotike. Mladi tako skozi igro razvijajo in krepijo logični in tehnični način razmišljanja ter se učijo programiranja. Spodbuja jih še k uporabi sodobnih tehnologij v koristne, humane namene. Program se odvija v osemdesetih državah po svetu, sodeluje pa več kot dvajset tisoč ekip, je pojasnil Klemen Kovač. Njihova ekipa se je na tekmovanju pomerila prvič. Del tekmovanja je tudi projekt, ki so ga morali letos pripraviti pod naslovom Živalski zavezniki. »Odločili smo se za tridimenzionalni mozaik, s pomočjo katerega predstavljamo nekatere ogrožene živali,« je pojasnil Kovač. Razmišljali so namreč, kako bi povečali ozaveščenost glede problematike izumiranja živalskih vrst in jim je sprva prišel na misel navaden mozaik iz malih Lego kock, a so kasneje svojo prvotno idejo nadgradili tako, da so ji dodali še globino, in nastal je tridimenzionalni mozaik antilope in ogrožene ribe. »Za finale pa smo se lotili izdelave mozaika bobra, ker sodi med ogrožene živalske vrste v Sloveniji.« Njihovo idejo so uvrstili celo na uradni portal FLL, je ponosen Kovač.

Najbolj zanimiv del FLL pa je po njegovih besedah tekmovalni del z roboti, ki jih izdelajo sami. »S pomočjo robota Lego Mindstorm je treba v dveh minutah in pol uspešno opraviti čim več nalog in tako zbrati čim več točk,« je razložil in dodal, da je prav zanimivo opazovati, ko robot hiti po poligonu in rešuje naloge. Najzahtevnejše je po njegovih besedah programiranje robota, saj so poleg znanja potrebne tudi izkušnje. »Vsekakor pa tudi mlade glave lahko veliko prispevajo s svojimi bolj 'norimi' idejami, ki so včasih tako enostavne, da še sam ne moreš verjeti, kako nisi videl rešitve, ki je bila tik pred nosom,« je mlade tekmovalce pohvalil Klemen Kovač. Ker se bliža finale, se ta čas trudijo še izboljšati programe in se urijo na progi, da bi z robotom v kar najkrajšem času opravili čim več nalog.