Naročil ugoden paket, dobil bi pa ...

Zgodba o slabi izkušnji 71-letnega upokojenca z območja Škofje Loke z nepoštenim zastopnikom, ki mu je nameraval podtakniti dražji paket elektrike.

Škofja Loka – Zgodbe o neprijetnih izkušnjah potrošnikov z nepoštenimi zastopniki ponudnikov električne energije se v medijih pogosto pojavljajo. Tudi na nas se je obrnil 71-letni upokojenec z območja Škofje Loke (podatke hranimo v uredništvu), ki želi z bralci Gorenjskega glasa deliti svojo zgodbo, čeprav se je ta zaradi njegove pozornosti in vztrajnosti na koncu ugodno razpletla. V poduk in opozorilo, kako hitro lahko vsak postane žrtev nepoštene prakse prodaje od vrat do vrat, pravi.

Pred časom je našemu bralcu na vratih pozvonil zastopnik ponudnika električne energije iz Nove Gorice. »Pri sebi je imel en sam papir, želel je, da mu pokažem zadnji račun za elektriko, nato pa začel nekaj računati. Ker se nisem želel speljati na limanice, sem mu nazadnje dejal, da se bom odločil šele po tem, ko se bom na spletni strani podrobneje seznanil z vsebino paketa,« je začel pripoved. Ob pregledu spletne strani podjetja, ki ga je zastopnik tržil, pa je nato ugotovil, da ponuja več različnih paketov elektrike, zastopnik pa mu je ponujal zanj najmanj ugodnega. Tako je na koncu kar preko spleta naročil najugodnejši paket. »Nekaj dni kasneje se je zastopnik spet vrnil in razložil sem mu, da sem na spletu že naročil drug, ugodnejši paket. Prosil me je, da naj podpisani pogodbi dodam še njegove podatke, da bodo v podjetju vedeli, da je bil pri meni na predstavitvi. Tako sem na koncu tudi storil. Prepričan sem bil, da je s tem vse urejeno,« je povedal.

A se je bralec motil. Kmalu je po pošti prejel nov izvod pogodbe, a ne za izbrani paket, temveč za tistega, manj ugodnega, ki mu ga je ponujal zastopnik. O tem je po telefonu obvestil zastopnika, ki mu je obljubil, da ga bo znova obiskal in bosta skupaj pogledala, zakaj je prišlo do spremembe. »Seveda ga ni bilo, zato sem mu kasneje na njegov predlog poslal elektronsko pošto, od tedaj pa se mi ni več oglašal po telefonu. Šele tedaj sem se še bolj poglobil v vse papirje in ugotovil, da je zastopnik podjetju poslal svoj obrazec, na katerega me kar on podpisal. Klical sem v podjetje in povedal, da je prišlo do napake. Ker so si me ves čas podajali, sem se na koncu odločil za reklamacijo oziroma odpoved pogodbe, sam pa sem potem po spletu poiskal drugega ponudnika. Zanimivo pa je, da ko sem o stornaciji pogodbe po e-pošti obvestil tudi zastopnika, ki se mi prej ni hotel več oglašati, me je takoj klical in poslal e-pošto z nesramno vsebino,« je še razložil Škofjeločan.

Pogodbo, sklenjeno na daljavo, lahko sicer vsak prekliče v 14 dneh od sklenitve. A če Škofjeločan ne bi takoj pozorno prebral vseh dokumentov, bi najbrž šele ob prvi položnici ugotovil, da so mu podtaknili neugoden paket, in tedaj bi bilo za preklic pogodbe že prepozno. Zato je na mestu opozorilo, da je treba pred vsako spremembo dobro prebrati pogoje ponudbe in si pridobiti vse relevantne informacije o ponudbi, od zastopnika na terenu pa zahtevajte uradno identifikacijo in dokazilo o namenu prihoda. Pretirano vsiljivega zastopnika, ki noče zapustiti vašega doma, pa lahko prijavite tudi policiji.