Jaka Oman (desno), vodja Hopin Slovenija / Foto: Peter Škrlep

S Hopin do taksija

Vodja Hopin Slovenija je Gorenjec Jaka Oman. S pomočjo te brezplačne aplikacije, ki je slovaški produkt, taksi za zdaj lahko naročimo le v Ljubljani, odpeljemo pa se lahko tudi na Gorenjsko. V pol leta so opravili že več kot šestnajst tisoč uspešnih naročil.

»V pol leta je bila naša aplikacija prenesena več kot 23.000-krat, imamo 16 tisoč uspešnih naročil, v naš sistem je vključenih več kot petdeset voznikov.«

Ljubljana – Pred pol leta je v Slovenijo prišel Hopin, brezplačna aplikacija za pametne telefone in tablične računalnike, prek katere lahko v samo treh korakih naročimo taksi, a za enkrat le v Ljubljani.

Aplikacija Hopin je bila razvita leta 2012 na Slovaškem z namenom, da bi olajšala potovanje s taksijem po Slovaški in sčasoma tudi prek njenih meja. Po raziskavi trga, ki so jo naredili Slovaki, je letos prišla tudi v Slovenijo. Vodja Hopin Slovenija je Gorenjec Jaka Oman. »Produkt je dober in za njim je uspešna zgodba v Bratislavi, kjer imajo več kot sto tisoč uporabnikov, več kot petsto voznikov taksistov, na mesec opravijo več kot sto tisoč uspešnih naročil,« je povedal Jaka Oman in dodal, »Hopin je trenutno najboljši način za naročanje taksija v Ljubljani. Naročanje je zelo enostavno, uporabniki so informirani, kateri taksist jih pride iskat, kdaj bo pri njih, vedo za približno končno ceno, poleg tega je celotna storitev zelo transparentna. Vožnja se namreč shrani v zgodovino naročil, kjer uporabnik vedno lahko preveri, s kom in kdaj se je peljal, koliko je plačal, skratka si oblikuje zanj najboljšo storitev. Transparentnost je zelo pomembna tudi z vidika varnosti naših uporabnikov.«

Z aplikacijo lahko v samo treh korakih naročimo taksi. »Zemljevid prikaže taksije, ki so v uporabnikovi bližini na voljo. Uporabnik določi začetno lokacijo, po želji tudi končno lokacijo in potem naroči taksi. Če izbere končno lokacijo, mu sistem prikaže tudi približno ceno vožnje,« pojasni Oman. Glede na to, da gre za storitev, ki jo ponuja sodobna tehnologija, je pričakovano, da je večina uporabnikov mlajših. »Taksisti so peljali tudi že celo sedemdesetletnike. Uporaba aplikacije Hopin je tako enostavna kot prebiranje e-pošte, kar zna že velika večina uporabnikov pametnih telefonov,« pravi Oman.

Aplikacija je pri nas v uporabi pol leta. »Na začetku smo bili malce skeptični, a podpora iz Bratislave je dovolj dobra. Verjamemo v svojo aplikacijo, kar potrjujejo tudi naši uporabniki, ki so z njo zadovoljni. To je glavni razlog, da vztrajamo in smo uspešni, produkt je preizkušen, le še uveljaviti se mora v okolju. V pol leta je bila naša aplikacija prenesena več kot 23.000-krat, imamo 16 tisoč uspešnih naročil, v naš sistem je vključenih več kot petdeset voznikov. Na začetku je bilo nekaj težav, saj obstoječe dispečerske službe niso dovolile svojim voznikom, ki delajo zanje, da bi zraven delali še za nas. Zato smo morali taksistom ponuditi malce več finančnih spodbud, nagrad in garancij,« je dejal Oman. Za prihodnje leto pripravljajo posodobitev aplikacije, ki bo šla v smeri, da uporabnikom zagotovi čim boljšo informacijo o možnem prevozu, obogateno z informacijami o najlažjem potovanju iz ene v drugo točko.

Prek aplikacije Hopin taksi za enkrat lahko naročimo le v Ljubljani, od koder se lahko odpeljemo tudi na Gorenjsko. Ni pa moč prek aplikacije taksija naročiti na primer v Kranju. »Prioriteta je Ljubljana, želja pa je tudi po širitvi. Tudi Hopin na Slovaškem je razširjen izven Bratislave po drugih mestih. A pred Kranjem so še mesta, kot sta Maribor, Celje, poleti je zanimiva obala ... Kako bo s širitvijo, bomo še videli,« je zaključil Oman. V mladi ekipi Hopin Slovenija sta poleg njega še ena Gorenjka in Dolenjec, sedež pa imajo v Ljubljani.