Vodja urgentne dejavnosti Robert Carotta

Na teden tudi pet oživljanj

Urgentni center Jesenice deluje leto dni, v tem času so obravnavali skoraj 35 tisoč pacientov. Glavni problem ostaja premalo zaposlenih, največ pritožb pacientov se nanaša na predolgo čakanje.

Jesenice – Pred natanko letom dni so na Jesenicah odprli novi urgentni center. Kot je po letu delovanja povedal vodja urgentne dejavnosti v Splošni bolnišnici Jesenice Robert Carotta, so od januarja do konca novembra letos v njem pregledali 34.700 pacientov, največ jih je prišlo zaradi poškodb in različnih simptomov bolezni. V povprečju imajo na teden pet oživljanj. Delo v novem centru je dobro steklo, sodelovanje z ekipami nujne medicinske pomoči iz jeseniškega zdravstvenega doma pa je odlično, je povedal Carotta. Glavni problem ostaja kadrovska podhranjenost ali – kot je dejal Carotta – imajo »preveč pacientov in premalo zaposlenih«. Po standardih bi namreč v centru morali imeti 111 zaposlenih, imajo pa jih 48. Tudi zato se je podaljšal čas obravnave in največ pritožb pacientov se nanaša prav na dolgo čakanje. To sicer ne traja pet, šest ur kot na drugih urgencah, kakšne tri ure pa se zna zgoditi, je dejal Carotta. Zlasti bi potrebovali več diplomiranih medicinskih sester, ki bi delale na triaži, to je na razvrščanju bolnikov v skupine glede na vrsto in resnost njihovih poškodb.

V letu 2017 želijo pridobiti aparaturo CT, dopolnitev kadra, združitev z ekipami iz zdravstvenega doma in ureditev dodatnih prostorov za sestanke, garderobe, za umrle bolnike. Prav tako še ni zaživel urgentni operacijski blok, kar je znova pogojeno s kadrom.

Strokovna direktorica bolnišnice Karmen Janša je ob tem poudarila, da so z odprtjem urgentnega centra dobili več pacientov, zlasti s spodnjega dela Gorenjske. Temu pa ne sledi financiranje, urgentni center namreč posluje z minusom, zato bi si želeli, da bi denar sledil pacientom in bi bili v bolnišnici plačani po opravljenih primerih.

Da je Urgentni center Jesenice primer dobre prakse med vsemi slovenskimi urgentnimi centri, pa je ocenila predstavnica ministrstva za zdravje Dušanka Petrič, ki je tudi dejala, da se je v vseh urgentnih centrih prvotni naval pacientov, do katerega je prišlo takoj po odprtju, zdaj začel umirjati. Po njeni oceni pa bi kar okrog 60 odstotkov bolnikov, ki so v triaži ocenjeni kot »modri« in »zeleni«, lahko počakalo na pregled pri osebnem zdravniku.