Postajališče so odprli Zoran Janković, Peter Gašperšič, Matej Čer, Zmago Skobir in Franc Čebulj. / Foto: Aleš Senožetnik

Souporaba električnih vozil

V sodelovanju s podjetjem Avant car so na Letališču Jožeta Pučnika kot eno redkih v svetovnem merilu dobili prvo postajališče za souporabo električnih vozil.

Zgornji Brnik – Souporaba vozil med Slovenci še ni prav razširjena, a podjetja, kot je Avant car, to želijo spremeniti. Kot pravi prokurist podjetja Matej Čer, smo na začetku tretje transportne revolucije, ki v ospredje postavlja samovozeča električna vozila in souporabo vozil.

V sredo smo na Letališču Jožeta Pučnika dobili prvo postajališče Avant2Go za souporabo povsem električnih vozil, ki osrednje slovensko letališče povezuje z 12 drugimi postajališči v prestolnici. Uporabnik vozilo prevzame in ga odloži na podobnem postajališču v prestolnici. Cena takšne vožnje do prestolnice ali letališča uporabnika lahko stane nekaj manj kot 12 evrov in je odvisna od porabljenega časa in števila prevoženih kilometrov.

Poslovodni direktor Aerodroma Ljubljana Zmago Skobir je ob tem poudaril, da si na letališču prizadevajo zmanjšati ogljični odtis in eden od temu namenjenih projektov je tudi postajališče za souporabo električnih vozil, zato bodo ta vozila uporabljali tudi zaposleni na letališču za službene poti v prestolnico in nazaj.

Kot je ob odprtju postajališča povedal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, država spodbuja elektromobilnost s subvencijami za električna vozila in investicijami v polnilnice, v načrtu pa je tudi nov akcijski načrt za to področje. Več pa bo treba narediti na modelih uporabe vozil, meni Gašperšič: »Slovenci smo znani po tem, da smo zelo ponosni na lastništvo vozila, tudi naš vozni park je eden izmed boljših, čeprav naša kupna moč ni tako visoka. Zato mislim, da je to pionirski projekt, s katerim prehajamo na model skupne uporabe vozil. Vsako takšno vozilo, ki je v skupni rabi, nadomesti vsaj osem lastniških vozil.«

Matej Čer je še dejal, da njihovo podjetje trenutno ponuja 33 električnih vozil za souporabo, leta 2018 pa naj bi jih bilo po predvidevanjih že petsto ali več. Vsako naj bi nadomestilo od deset do dvajset lastniških vozil, kar bi pomenilo od pet do deset tisoč manj vozil na cestah.