Z ramo ob rami

Zgodba o prodaji družbe RTC Krvavec, ki je v preteklih tednih vzbujala zanimanje javnosti, je pokazala dvoje. Prvič, da z dialogom lahko najdemo skupni imenovalec tudi med akterji z različnimi interesi, ter drugič, da razprtije in zamere lahko ogrozijo dogovor navkljub temu, da sta sprti strani enakega mnenja.

Krvavec s svojo izjemno lego predstavlja enega izmed najpomembnejših zimskih športnih središč pri nas, ki svojo ponudbo vse bolj odločno širi tudi na poletni del sezone. Zato ni čudno, da v Cerkljah usode glavnega motorja turizma na planini, podjetja RTC Krvavec, ne želijo prepustiti naključju. Ko je zreški Unior podjetje ponovno postavil na trg, sta občina in konzorcij zainteresiranih turističnih ponudnikov pograbila priložnost, da RTC Krvavec postane last lokale skupnosti in turističnih ponudnikov, ki jim je za dobrobit podjetja tudi najbolj mar.

Ne glede na to, ali bo do nakupa res prišlo, so v Cerkljah dokazali, da se različne poglede številnih deležnikov na Krvavcu in pod njim da uskladiti, če imajo pred očmi vsi isti cilj – razvoj turizma. Za to pa je treba prepoznati skupni interes in se boriti z ramo ob rami, kot pravi Andrej Kosec, neformalni predstavnik vseh zainteresiranih, ki so poleg občine pristopili k nakupu Krvavca.

Kaj se zgodi, ko dialog zamenjajo razprtije, bi z nerodnimi manevri skoraj demonstrirali cerkljanski občinski svetniki. Vendarle so še pravi čas (vsaj začasno) pozabili na zamere in uvideli, da je naloga politike zasledovati interes skupnosti, ter nazadnje soglasno podprli odločitev o oddaji ponudbe za nakup Krvavca, pa čeprav je bila za to potrebna izredna seja.

Predvsem zaradi izjemnih naravnih potencialov je turizem področje, na katerega v Sloveniji veliko stavimo, a se ga lotevamo brez jasne strategije, vsak zase. Da je povezovanja premalo, se strinjajo tudi mnogi delavci v turizmu. Ali bo RTC Krvavec na koncu pristal v rokah lokalnih akterjev, še nekaj časa ne bo znano. Je pa dejstvo, da se je okoli skupnega cilja uspelo povezati nekaj deset deležnikov, ki lahko pomembno vplivajo na razvoj turizma v občine Cerklje. Če jim bo uspelo, je to šele prvi korak, ki pa lahko postane zgodba o uspehu. A tudi v nasprotnem primeru je oddaja ponudbe za nakup podjetja dokaz, da jasno opredeljen skupni interes predstavlja prvi pogoj za razvoj in unovčevanje mnogih neizkoriščenih možnosti. Ne le v turizmu in ne le v Cerkljah.