Od leve: Lado Srečnik, ki je pripravil tudi razstavo ob obeh jubilejih, Janja Budič, češki tekmovalec Josef Riha, Jože Komljanec in Aleš Bešter / Foto: Luka Rener

Dirka na ljubeljski strmini

Mednarodni gorski preizkus starodobnikov, Hrastov memorial, je ponudil pravo mero adrenalina tako za tekmovalce kot gledalce. Vsi tekmovalci so prejeli spominske značke, saj je bila prireditev jubilejna.

Tržič – Hrastov memorial, letošnji je bil že dvajseti po vrsti, je res nekaj posebnega. Ne samo za voznike starodobnikov, v nedeljo jih je bilo 91, ampak tudi za številne gledalce ob 2300 metrov dolgi makadamski progi, ki pelje od mejnega prehoda do vrha starega prelaza na Ljubelju in na najstrmejši točki doseže 33-odstotni naklon, ter za organizatorje, da vse teče tako, kot je treba. Direktor letošnje prireditve je bil Jože Komljanec, ki je še do predlani dirkal na tej progi; njegov starodobnik znamke Indian je le dve leti starejši, kot je stara zgodovina avto-moto športa v Tržiču. Ta seže v leto 1926, ko so organizirali prvo ljubeljsko dirko – sicer nekoliko drugače, kot jo poznamo dandanes.

Ob 90-letnici avto-moto športa v Tržiču in 20-letnici Hrastovega memoriala se je Avto-moto društvo (AMD) Tržič s spominskimi urami zahvalilo dolgoletnima sodelavcema Janezu Bohoriču in Alešu Beštru, dolgoletnemu češkemu tekmovalcu Davidu Rihi, ki je v nedeljo progo prevozil z najstarejšim motorjem (letnik 1929), in tržiškemu županu Borutu Sajovicu za sodelovanje. Župan je v nedeljo tudi sam preizkusil progo na Tomosovem mopedu, za oba jubileja pa slavljencem podelil županovo priznanje. Spominske zahvale AMD Tržič so prejeli Miro Hrast in Peter Ribnikar, ki sta tekmovala na vseh dvajsetih preizkusih, Marijan Romih in Lado Srečnik, ki vsa ta leta sodelujeta pri organizaciji, in Janja Budič, ki ne samo tekmuje, ampak je v pomoč tudi organizacijsko. V nedeljo je bilo na startu pet tekmovalk in vse so prejele pokal, ker so, kot je dejal Lado Srečnik, pokazale veliko veselja in volje do udejstvovanja.

Tekmovali so v več kategorijah, v grobem bi jih lahko razdelili na predvojne motocikle do vključno leta 1945 in povojne (glede na kubične metre) do vključno letnika 1961. Letošnja novost je bila dirka s Tomosovimi mopedi. Najhitrejši čas proge (2:47,83) je dosegel Jože Cerar, večkratni zmagovalec te proge z motorjem znamke NSU Max 300, letnik 1956. Najstarejši tekmovalec Hans Leitner bo prihodnje leto dopolnil osemdeset let, sicer so bili tekmovalci iz Slovenije, Avstrije in Češke. Za končno uvrstitev je vsak startal dvakrat, štel je boljši čas, kar pa je najpomembneje, kot je dejala Janja Budič, vsi so »celi prišli dol«.