V Turizmu Bohinj razmišljajo tudi o ureditvi prometa na Pokljuko. / Foto: Gorazd Kavčič

Ne omejevanje, le urejanje

V Bohinju so zadovoljni z letošnjo turistično sezono, zavedajo se nepriljubljenosti nekaterih ukrepov, a tudi rezultati le teh kažejo, da je usmeritev prava. Razmišljajo tudi o ureditvi prometa na Pokljuko.

Bohinjska Bistrica – Bohinjski turizem je v prvi polovici letošnjega leta zabeležil 10-odstotno rast števila nočitev v primerjavi z enakim obdobjem lani, pri tem pa je število nočitev tujih gostov poraslo za 14-odstotkov, za 5 odstotkov pa se je podaljšala tudi doba bivanja, predvsem tujih gostov. Po besedah Klemna Langusa, direktorja Turizma Bohinj, rezultati, ki so spodbudni za poletno sezono, kažejo, da je usmeritev Bohinja pravilna. »Z usmeritvijo v trajnostni turizem, predvsem trajnostni prevoz, smo postavili odlične temelje za alternativno obiskovanje naravnih vrednot, potrebni pa bodo tudi še kakšni manj priljubljeni ukrepi, če želimo sprostiti pritisk na naravo, ki se pojavlja predvsem v času največjih konic, to so konci tedna.«

Za plovbo po jezeru prodali 988 dovolilnic

V Bohinju razmišljajo o ureditvi prometa na Pokljuko, omenjajo tudi možnost zaračunavanja dostopa, ki, kot poudarja Klemen Langus, ni namenjen omejevanju, ampak urejanju prometa na tem območju: »Kljub začetnemu nezadovoljstvu, ki pogosto spremlja takšne spremembe, se ukrepi dolgoročno izkažejo za dobre in povečujejo zadovoljstvo obiskovalcev, saj v urejenih razmerah ne plačujejo kazni, ne jezijo se, ker ne najdejo parkirišča, in podobno. Primeri tovrstnih praks iz drugih okolij kažejo, da je takšna pot pravilna.« Kljub nasprotovanju veslačev in dela javnosti pa se je, kot kaže, obnesla tudi prodaja dovolilnic za plovbo po Bohinjskem jezeru in Savi Bohinjki, saj so jih po informacijah Turizma Bohinj do konca julija prodali kar 988. Po informacijah medobčinskega redarstva in inšpektorata Bled, Bohinj, Železniki je bilo ugotovljenih tudi več kršitev odloka o plovbnem režimu, v vseh postopkih pa je bilo kršiteljem izrečeno opozorilo. Ravno tako se je po Langusovih informacijah obnesla odločitev za umik košev in ureditev ekoloških otokov ob Bohinjskem jezeru, saj ugotavljajo, da je odpadkov ob jezeru celo manj kot prej, ko so bili na razpolago koši. »To kaže, da se tudi gostje zavedajo pomena varovanja tega okolja,« pravi Langus in dodaja: »V prihodnje bomo še veliko pozornosti posvetili prometni razbremenitvi s trajnostno mobilnostjo, ki se kaže kot pravilna odločitev.

Kartica za enodnevne goste in domačine

Tako razmišljamo, da bi poleg kartice gost Bohinja, ki je namenjena večdnevnim gostom uvedli, tudi kartico, s katero bi tudi enodnevnim gostom omogočili popolno mobilnost v Bohinju brez avtomobila. Gostje bi lahko parkirali v Bohinjski Bistrici ter se z javnim prevozom odpravili do jezera. Do konca leta pa bomo vzpostavili tudi inteligentni transportni sistem z mobilno aplikacijo, prek katere bodo obiskovalci lahko vnaprej preverili vozne rede, zasedenost parkirišč in druge podatke, povezane z mobilnostjo.« Kot še dodaja Langus, bodo v prihodnje z obliko kartice za domačine poskušali javni prevoz čimbolj približati tudi domačinom, predvsem v tistih območjih, kjer je v poletnem času manj avtobusnih linij, ter za starejše brez svojih avtomobilov. Za prihodnost vidijo največjo priložnost pri nadaljnjem spodbujanju kolesarskega turizma, ureditvi kolesarske poti Bled - Bohinj in pa rešitvi gordijskega vozla bohinjskih hotelov, kjer po ocenah Turizma Bohinj na leto izgubljajo od 50 do 70 tisoč nočitev; neposredne in posredne gospodarske škode, ki pri tem nastaja, pa ni mogoče oceniti.