Šola in starši

V tem šolskem letu so učenci in dijaki danes še zadnjič sedli v šolske klopi. Pred njimi sta dva meseca počitnic, ko si bodo lahko oddahnili od šolskih obveznosti. A priznati je treba, da si nekoliko oddahnemo tudi starši, ki smo skozi šolsko leto prav tako močno vpeti v šolske in obšolske dejavnosti svojih otrok. Nekateri mogoče celo preveč. Prav je, da starši nudijo vso pomoč svojemu otroku, kadar jo potrebuje. A niso redki niti taki, ki mislijo, da mora otrok iz šole nositi same petice. In ta pritisk očitno občutijo tudi učitelji v šoli, saj samo pogled na seznam učencev, ki vseh devet let dosegajo odličen uspeh, pokaže, da je ta bistveno daljši, kot je bil recimo še nekaj generacij nazaj. Prava slika učenčevega znanja se zato verjetno pokaže šele v srednji šoli. Pogosto ocene šele takrat dobijo pravo vrednost.

Konec šolskega leta pa prinese tudi večno dilemo, kaj učiteljicam kupiti za darilo. Ob tem si nihče niti drzne ne izraziti pomisleka, da je učitelj za svoje delo plačan. In da je hvaležnost mogoče izraziti na mnogo načinov, tudi s preprosto besedico hvala. Ta nič ne stane, verjamem pa, da učiteljem, če je izrečena iskreno, veliko več pomeni kot vsa brezosebna darila, ki jih prejemajo vsakokrat ob koncu šolskega leta. In si tako prihranijo zadrego, kot se je zgodila »naši« učiteljici, ko je eden od otrok ob pogledu na lepo zavito darilo presenečeno vzkliknil, če ima mogoče učiteljica rojstni dan. Časi, ko so učitelje plačevali s klobasami in jajci, ki so jih otroci prinesli od doma, so namreč mimo. Bolj kot tovrstnih daril bi bili po moje učitelji veseli, če bi se starši manj vtikali v šolo in bi zaupali njihovi strokovnosti.

In potem verjetno ne bi bile potrebne tudi razprave o vključevanju priseljencev v vzgojno-izobraževalni sistem, ki smo jim bili priča letos. Otroci nimajo predsodkov, so izjemno tolerantni in se ne združujejo v skupine po narodnosti. Če so kakšni problemi, so z odraslimi v lokalnem okolju, je v zvezi s tem poudaril ravnatelj ene od kranjskih osnovnih šol, kjer imajo z vključevanjem otrok drugih narodnosti nadvse pozitivne izkušnje. A to kljub temu ne prepriča nekaterih staršev, ki vzrok za kakršnokoli težavo na šoli vedno najdejo prav v otrocih priseljencev. In zato še toliko bolj pomenljivo zvenijo besede ministrice Maje Makovec Brenčič, ki je učencem ob koncu šolskega leta med drugim zaželela, da bi med počitnicami našli čas za prijateljska druženja tudi s tistimi sovrstniki, ki počitnic ne morejo preživljati brezskrbno.