Barvit spekter plesnih dimenzij onkraj časa in prostora: Katja Kušar

Kalejdoskop plesnega vesolja

Festival sodobne odrske umetnosti Kalejdoskop v produkciji KD Qulenium je preko plesnih predstav obiskovalcem ponovno ponudil možnost vpogleda v spremenljivost oblik, ki se povezujejo v enkratno ustvarjalno moč.

Če je človek mikrokozmos v makrokozmosu, potem je bil letošnji Kalejdoskop neskončno vesolje čudovitih planetov – ustvarjalcev/plesalcev/gibalcev …, ki so del galaksije Qulenium. Magnetno polje, ki se vzpostavlja v tej galaksiji, je izredno močno. Vse delce povezuje direktno iz njihovega bistva, srca, zlatega jedra. Po principu kalejdoskopa, v katerem se srečujejo delci, kjer je vsak košček del barvite celote, so odpotovali v galaksijo, v kateri stvaritve ustvarjajo barvito, gibljivo in zmuzljivo vesolje. »Ko pogledamo skozi droben okular, se slika razbije na tisoč koščkov, na zrcalne barvite podobe pravilnih in nepravilnih oblik, ki iz trenutka v trenutek spreminjajo podobo. To je pogled skozi kalejdoskop. Na ta način tudi letos s festivalskim programom razbijamo monotonost vsakdana na tisoč različnih perspektiv. Omogočiti želimo prostor in čas, kjer se lahko zgodijo drugačne stvari, kjer imajo zgodbe tudi nenavadne zaključke in kjer lahko vsak vidi svojo sliko in odkrije svoj pomen,« festivalsko ‘kalejdoskopsko' dogajanje slikovito opisuje Saša Lončar, koreografinja, vodja festivala in predsednica KD Qulenium.

Festival se je začel v kranjskem Prešernovem gledališču s sklopom plesnih miniatur Giboskop. Mentorice in koreografinje Saša Lončar, Urša Kajtna, Katja Kušar in Ana Romih so mlade gibalce plesnih skupin Pegice, Žvečilke, Krempeljčki, Vrtavke, Zvijav, Elajtinesa, Migetalkarji in Quars popeljale v svetove razigranega kalejdoskopa. »Plesalci so bili ponosni nosilci utelešenja izredne artikulacije giba, fokusirane prezence, obvladovanja časa in prostora. Na koncu so se vsi nastopajoči združili v skupinsko improvizacijo, ki je pričarala pravo kalejdoskopsko vesolje žarečih planetov. Pristna sreča ustvarjalcev je gledalce ganila do solz,« je uvodne miniature opisala strokovna spremljevalka festivala Ajda Tomažin. Častna gostja je bila predsednica ljubljanskega Pionirskega doma – Centra za kulturo mladih Viktorija Potočnik.

Sledil je program solo miniatur Gibotron. Plesalci Nace Fojkar, Živa Hudohmet, Lara Mršnik Čemažar, Ela Parteli, Zoja Štirn, Julija Podvratnik, Mirjam Kastelic, Alja Jovan, Jerca Gril, Lucija Čermelj in Eva Pirnat so z iskrenostjo in srčnostjo pogumno raziskovali svoje svetove in jih delili z nami. Vsaka miniatura je bila odzven individualnosti ter dovršena v svoji iskrivosti in predanosti. »Posebnost ustvarjalcev Quleniuma je v tem, da se znajo potapljati v notranje svetove, se v njih znajdejo in v njih tudi zelo dobro plavajo v izrazu giba, ki se vedno bolj odpira, spogleduje in povezuje z drugimi umetniškimi izrazi. Med drugimi je treba poudariti tesen preplet in sodelovanje s kostumografinjama Tino Pavlin in Urško Medved,« je izpostavila Ajda Tomažin.

Festival svoj horizont širi z gostujočimi predstavami – tokrat na odru Stolpa Škrlovec Layerjeve hiše: avido-vizualna predstava Terra Umbilicus Daniela Petkoviča in generativnega videookolja Urbana Beline, duhovni energetski napitek This Is Not A Love Song Mateja Kejžarja v izvedbi Josipe Štulić, vizaulno-plesno-gledališka predstava Krickrac, to sem jaz! Katje Kähkönen, Mateje Ocepek, Katje Povše in Sanje Tropp Frühwald ter interaktivna inštalacija OpenLab-a Kinect Kaleidoskope.

Celoten spekter barv letošnjega festivala se je zaokrožil s predstavo Sreča(nje) v koreografiji Ane Romih, z zlatim ritualom globin performerke Katje Kušar. »S prezenco zlatega telesa, ki je tenzijo stopnjevalo do preloma, in sreča(nje) z zlatim glasom, smo bili priča utelešenemu božanstvu. Skupek pigmentov je črna, skupek mavrice je bela svetloba in skupek Qulenium Kalejedoskopa je zlata. Ko ustvarjalci Quleniuma s svojo iskrenostjo in srčnostjo pogumno raziskujejo svoje svetove, ravno s tem ustvarjajo in manifestirajo pravo bit svojega/našega obstoja. V času ekstremnega kontrasta pomanjkanja in obilja se nas ta primarna bit dotakne in nas spomni, da je bistvo oziroma zlato seme v nas samih,« je še dodala Ajda Tomažin.

Ljubljanski del festivala se je nadaljeval v Festivalni dvorani Pionirskega doma – Centra za kulturo mladih v Ljubljani, kjer sta se z novimi deli predstavila Beno Novak s predstavo Senser v koreografiji Mateja Kejžarja in Jan Rozman s solo miniaturo Friends No More. Letošnji Kalejdoskop pa se je zaključil s premiero otroške plesno-gledališke predstave Sejalec sanj v koreografiji Saše Lončar.