Križišče ostaja nevarno

Država noče prisluhniti opozorilom iz Žirovnice, da je križišče regionalne ceste pri odcepu za Vrbo nevarno.

Žirovnica – V Žirovnici že dalj časa opozarjajo na nevaren odsek regionalne ceste med Lescami in Žirovnico pri Vrbi. Omejitev hitrosti je na tem delu 90 kilometrov na uro, odcep za Vrbo pa je slabo viden, nerazsvetljen, zaradi česar se je v preteklosti zgodilo že več prometnih nesreč. Občina Žirovnica je zato na pristojno Direkcijo RS za infrastrukturo poslala pobudo za označitev križišča, za omejitev hitrosti in ureditev cestne razsvetljave.

A na direkciji so pobudo zavrnili, češ da je križišče ustrezno označeno, hitrost vožnje pa vozniki morajo prilagoditi stanju ceste. Ker cesta poteka pretežno v ravnini in je zagotovljena preglednost, se omejitve hitrosti ne predvidi, so zapisali. Prav tako po pravilniku ni predvidena razsvetljava križišč regionalne ceste z lokalno cesto, so dodali. Navajajo tudi podatek policije, da je bilo od leta 2009 do 2015 na tem delu sedem prometnih nesreč, od tega ena z lahko telesno poškodbo, druge pa le z materialno škodo. Nevarnost naleta v zavijajoče stoječe vozilo bi lahko zmanjšali z izgradnjo pasu za leve zavijalce, so zapisali, vendar bo v tem primeru investitor Občina Žirovnica, ki bo tudi nosila stroške investicije.

Župan Žirovnice Leopold Pogačar je nad takšnim odgovorom ogorčen. Kot je dejal, država s strogo uradniškimi odgovori vse predloge za izboljšanje varnosti na cestah zavrne oziroma jih pogojno dovoli, seveda če bi investicije (in to na državnih cestah) financirala občina sama. Tako mora občina financirati celo postavitev ogledal ob državni cesti v naselju. Kot je dodal župan, je na podoben odziv naletela pobuda za označitev regionalne ceste Žirovnica–Begunje po sistemu »sharrow«, ki pomeni souporabo voznega pasu med vozniki in kolesarji. Na ta način bi voznike motornih vozil opozorili na veliko število kolesarjev in tako naredili ta del ceste varnejši in bolj prijazen za vse uporabnike, je dejal župan. A tudi tu so prejeli birokratski odgovor, češ da uvedba takšnega sistema ne pride v poštev, saj prometna varnost na tem odseku ni nič slabša kot na drugih odsekih, obnova ceste z gradnjo kolesarske steze pa je predvidena po letu 2019 ... Občina sicer lahko postavi obvestilne znake »pozor, kolesarji«, a na lastne stroške, pred tem pa mora izdelati elaborat in za soglasje zaprositi prav – omejeno direkcijo ...