Konec kadrovskih težav

Po dolgih letih kadrovskih težav se po informacijah Jožeta Veternika, direktorja Osnovnega zdravstva Gorenjske (OZG), bohinjskemu zdravstvenemu domu obeta konec kadrovskih težav.

Bohinjska Bistrica – »Zelo smo zadovoljni, ker nam je konec lanskega leta uspelo pridobiti še eno zdravnico družinske medicine, ki je tudi domačinka. S tem smo zelo okrepili ekipo Zdravstvenega doma Bohinj, saj imamo tako dve zdravnici domačinki. S 15. julijem bo prišla še tretja zdravnica v Bohinj, kar pomeni, da bomo lahko v poletnem času zagotovili tri zdravnice splošne medicine, kar je tisti optimum, ki ga Zdravstveni dom Bohinj potrebuje,« je ob predstavitvi letnega poročila javnega zavoda Osnovno zdravstvo Gorenjske povedal direktor Jože Veternik. Kot je še dodal, so z rešitvijo dolgoletnih kadrovskih težav naleteli na nov problem – prostore. Za zdaj ima zdravstveni dom samo dve ambulanti, zato pripravljajo projektni načrt, pri tem pa upajo, da jim ga bo s pomočjo občine uspelo realizirati do konca letošnjega leta. Računajo na soudeležbo Občine Bohinj in Osnovnega zdravstva Gorenjske.

V Bohinju se glede na geografsko odmaknjenost spopadajo tudi s težavami, povezanimi z daljšim dostopnim časom nujne medicinske pomoči. Kot pojasnjuje Veternik, je ministrstvo s 1. januarjem 2016 uveljavilo pravilnik o mreži nujne medicinske pomoči, ki je v tem delu vezan na urgentni center Jesenice. »Po tem pravilniku spremembe mreže do leta 2018 niso predvidene, po tem datumu pa jo bo mogoče spremeniti. Po nekem načrtu je bila predvidena tudi postaja oziroma vsaj reševalno vozilo čez dan v Bohinju, kjer je predvsem v poletnem času zaradi turizma frekvenca obiska in tudi poškodb velika. Je pa to odvisno od finančnih sredstev, zato težko rečemo, ali bo ta scenarij realiziran.« Problematiko daljših dostopnih časov v osnovnem zdravstvu rešujejo s prvimi posredovalci, ki so predvsem iz vrst prostovoljnih gasilcev, projekt pa za zdaj še ni razširjen v Bohinju. »V sodelovanju z OZG skušamo izobraziti laično javnost za pridobitev tako teoretičnih kot praktičnih znanj, namen izobraževanj pa je, da jih aktivira številka 112 in lahko pomagajo do prihoda reševalnih vozil. Pri tem jim bo lahko v pomoč tudi mreža avtomatskih defibrilatorjev, ki se širi.«