Za napake števca plačujejo uporabniki

Zakonodaja določa, da so odjemalci električne energije dolžni sami spremljati delovanje števca in stikalne ure. Stroške previsoko zaračunane porabe zaradi napačnega delovanja namreč nosijo sami.

Kranj – Pred kratkim je v uredništvo prispelo pismo Janeza Ziblerja iz Križ, ki meni, da mu je Elektro Gorenjska zaračunal previsok znesek. Stikalna ura zaradi okvare ni preklapljala med poceni in dragim tokom. Podjetje Elektro Gorenjska mu je tako ob poračunu izstavilo račun za dobrih 160 evrov. »Krivično je, da moram sam poravnati stroške, ki so nastali zaradi napake njihove naprave,« je zaradi toge ureditve nejevoljen 87-letni upokojenec, ki zaradi bolezni težko spremlja, ali naprave v električni omarici, ki jo ima nameščeno na zunanjem delu hiše, delujejo pravilno.

Dolžni preverjati delovanje števca

Na Agenciji za energetiko pravijo, da je za brezhibno delovanje merilnih naprav odgovoren distribucijski operater električne energije SODO, d. o. o., ki jih mora tudi servisirati ali zamenjati v primeru okvar. Kako pa ravnati v situaciji, v kakršni se je znašel Janez Zibler, pri katerem je števec zaradi okvare stikalne ure skoraj vso porabo v lanskem letu zabeležil v višji tarifi?

Na Elektro Gorenjska odgovarjajo, da morajo uporabniki sami spremljati delovanje števca in stikalne ure ter okvare sporočati izvajalcu. Sklicujejo se na 74. člen Splošnih pogojev za dobavo in odjem električne energije, ki pravi, da se pri uporabnikih z dvotarifnim merjenjem električne energije količine obračunajo tako, kot jih je izmeril števec, ne glede na pravilnost delovanja krmilne naprave.

Pri gorenjskem distributerju električne energije dodajajo, da so zgolj pogodbeni izvajalec dejavnosti in so skladno s pogodbo dolžni spoštovati določbe Splošnih pogojev, katerih izdajatelj je državno podjetje SODO, d. o. o. »Zavedamo se, da gre za neprijetno situacijo, vendar ne smemo postopati drugače,« so še zapisali v odgovoru.

Pri elektronskem števcu do napak ne prihaja

Na Elektru Gorenjska predlagajo, da uporabniki spremljajo delovanje števca ter mesečno prek spleta ali telefonskega odzivnika sporočajo števčna stanja, saj bodo tako najlažje ugotovili, ali je na njihovem števcu prišlo do napake. Enakega mnenja so tudi na Agenciji za energetiko.

Do takšnih situacij pa prihaja le pri indukcijskih (elektromehanskih) števcih, ne pa tudi na novejših elektronskih merilnih napravah. Elektro Gorenjska zadnja tri leta izvaja menjave starejših indukcijskih števcev z naprednimi elektronskimi merilnimi napravami, ki podjetju omogočajo daljinski zajem in obdelavo podatkov. Kot pravijo, so do konca lanskega leta zamenjali 15 odstotkov naprav, v naslednjih petih letih pa morajo v skladu z zahtevami zamenjati 80 odstotkov opreme, kar jim bo po predvidevanjih tudi uspelo.

Elektronski števci imajo sicer krajšo življenjsko dobo, a omogočajo sprotno spremljanje porabe energije in plačevanje po dejanski porabi. Manj je napak delovanja števca, ki jih hitreje odkrijejo.