Zaradi del je predor občasno polovično zaprt, ponoči pa so enourne zapore tudi popolne. / Foto: Gorazd Kavčič

V Karavanškem predoru že vrtajo

V predoru Karavanke so v ponedeljek začeli izvajati raziskave pred začetkom gradnje druge predorske cevi. Državni prostorski načrt naj bi bil sprejet junija, drugo cev naj bi začeli graditi čez dve leti, zgrajena naj bi bila do leta 2021.

Jesenice – V predoru Karavanke so v ponedeljek začeli opravljati raziskave, ki bodo osnova za pripravo projektne dokumentacije za grad­njo druge predorske cevi. Kot so pojasnili v Družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (DARS), bodo izvedli štirinajst horizontalnih vrtin iz obstoječega predora v smeri nove predorske cevi. V vrtinah in na površju predora bodo izvedli obsežne hidrogeološke, geotehnične in geofizikalne meritve, zatem opravili laboratorijske raziskave odvzetih vzorcev, na osnovi rezultatov pa izdelali elaborate, ki bodo izhodišče za projekt gradnje. Rok za izvedbo vrtin je leto dni, vrednost pogodbe za raziskave pa skoraj 2,5 milijona evrov. Dela bodo izvajali na slovenski strani predora, Avstrijci pa so meritve na svoji strani predora že opravili.

Kot so pojasnili na DAR­S-u, je v pripravi državni prostorski načrt za umestitev nove cevi in manjkajočega dela avtoceste v prostor. »Načrtovana prostorska ureditev obsega gradnjo nove predorske cevi dolžine 3530 metrov in manjkajočega dela avtoceste med vhodom v predor in obstoječo cestninsko postajo v dolžini 620 metrov. Pri gradnji predorske cevi bodo izkopane večje količine materiala, za katerega se bodo v okviru prostorskega načrta predvidele ustrezne lokacije za odlaganje. V okviru državnega prostorskega načrta se načrtujejo tudi ostale spremljajoče prostorske ureditve, kot na primer prilagoditve gospodarske javne infrastru­kture, krajinska ureditev ...« so pojasnili.

Ves čas se usklajujejo z avstrijsko stranjo, saj gre za skupni projekt z Avstrijo. Kot računajo, bo državni prostorski načrt sprejet predvidoma junija letos, gradnja druge cevi pa naj bi se začela leta 2018, odvisno od pridobitve gradbenega dovoljenja in od uspešnosti razpisa za izbiro izvajalca gradbenih del. Predvidevajo, da bo druga cev dokončana leta 2021 in promet bodo takoj preusmerili v novo cev, tako da bo spet potekal dvosmerno. V stari cevi pa naj bi začeli izvajati sanacijska dela. Ocenjujejo, da bo promet po obeh ceveh stekel leta 2023. Investicijska vrednost projekta dograditve predora Karavanke vključno z manjkajočo polovico avtoceste ter vsemi potrebnimi ureditvami na slovenski strani je ocenjena na 149,3 milijona evrov.