Napako prijavite čim prej

Lastniki avtomobilov koncerna Volkswagen z vgrajeno programsko opremo za prirejanje izpustov škodljivih plinov naj obstoj napake čim prej prijavijo prodajalcu, svetujejo v Zvezi potrošnikov Slovenije.

Kranj – Medtem ko so pred dnevi v Avstraliji vložili skupinsko tožbo zoper Volkswagen zaradi nedavno razkritega prirejanja izpustov škodljivih plinov na njihovih dizelskih vozilih, več kot 34 tisoč slovenskih lastnikov takih avtomobilov te možnosti nima. V Sloveniji namreč skupinske tožbe ne poznamo, oškodovani potrošniki lahko tožbe vlagajo le vsak zase. Ali bodo kupci spornih avtomobilov koncerna Volkswagen sploh upravičeni do kakršnekoli odškodnine, pa je že drugo vprašanje, na katerega na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo še nimajo odgovora, svetujejo pa, naj lastniki spornih avtomobilov pri prodajalcu čim prej naznanijo obstoj stvarne napake.

Tudi v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) lastnikom avtomobilov, v katerih je nameščena oprema za prirejanje izpustov in so bili kupljeni pred manj kot dvema letoma, svetujejo, da prodajalcu nemudoma pošljejo zahtevek za uveljavitev pravic iz naslova stvarne napake. Za kupce rabljenih vozil velja enoletni rok za uveljavljanje teh pravic, a le, če so avtomobil kupili pri pravni osebi v Sloveniji. Po Zakonu o varstvu potrošnikov mora potrošnik o stvarni napaki obvestiti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila odkrita. Ker je družba Porsche Slovenija večini lastnikov spornih avtomobilov obvestilo o napaki (Servisni ukrep za dieselske izpušne pline pri motorjih EA 189) poslala že sredi oktobra, se jim ta rok izteče sredi decembra. Zakon v primeru stvarne napake sicer predvideva bodisi odpravo napake na blagu, vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako, zamenjavo blaga z novim brezhibnim ali povrnitev plačanega zneska.

Če lastnik ni prejel omenjenega obvestila, mu na ZPS svetujejo, naj zahteva od uvoznika (Porsche Slovenija) pojasnilo, ali je tudi v njegovem vozilu nameščena sporna oprema, vendar naj pazi, da med čakanjem na odgovor ne bi pretekel dveletni rok od nakupa vozila oziroma enoletni v primeru rabljenega vozila. Svoje pravice mora potrošnik nato uveljaviti v roku dveh let od dneva, ko je prodajalcu poslal obvestilo o napaki, zato priporočajo, da se obvestilo pošlje s priporočeno pošto.

Za lastnike starejših avtomobilov na ZPS znotraj Evropske potrošniške organizacije usklajujejo aktivnosti za organizirano uveljavljanje pravic potrošnikov. Njihov skupni cilj je, da bo proizvajalec Volkswagen vsem oškodovanim lastnikom, ne glede na starost avtomobilov, povrnil morebitno škodo zaradi zmanjšanje vrednosti avtomobilov oziroma morebitne višje stroške njegove uporabe po odpravi napake.

Volkswagen bo z odpoklici vozil začel leta 2016, zato lahko tudi slovenski lastniki takih avtomobilov v začetku prihodnjega leta pričakujejo, da jih bodo pozvali, naj avtomobil pripeljejo na servisni ukrep oziroma odpravo napake.